واکنش عراق به حملات موشکی ایران علیه محل استقرار تروریست‌ها

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه عراق ضمن مخالفت با حملات موشکی ایران علیه محل استقرار و جلسه تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این کشور خواهان امنیت همسایگان خود است و استفاده از خاکش برای تهدید امنیت کشورهای همسایه را نمی پذیرد.

کد مطلب: ۸۵۲۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عراق به حملات موشکی ایران علیه محل استقرار تروریست‌ها

به گزارش ایسنا از وطن نیوز، وزارت امور خارجه عراق امروز(یکشنبه) بیانیه‌ای درباره عملیات موشکی روز گذشته ایران علیه محل استقرار و جلسه تروریست‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه عراق مخالفت خود با بمباران و هدف قرار دادن منطقه کویسنجق از توابع استان اربیل که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن شد را اعلام می‌کند.»

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است که این کشور خواهان امنیت همسایگان خود است و استفاده از خاکش برای تهدید امنیت کشورهای همسایه را نمی‌پذیرد.

وزارت امور خارجه عراق با هدف قرار دادن هر پایگاهی در داخل این کشور بدون هماهنگی قبلی با مسئولان عراقی به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان مخالفت کرد.

دفتر رسانه‌ای فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق نیز در بیانیه‌ای مدعی شد که حمله موشکی ایران به پایگاه‌های تروریست‌ها در شهر کویسنجق در استان اربیل تنشی خطرناک و نقض امنیت ملی عراق است.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است که کشته و زخمی شدن برخی شهروندان عراقی رئیس جمهور این کشور را نگران و متاسف کرده است و استفاده از گزینه قدرت راه و جایگزین مناسبی برای گفتگوی مسالمت آمیز نیست.

در پایان این بیانیه از درک و فهم مقامات ایرانی ازفواید گفتگو و تفاهم با نیروهای ملی که به نفع ملت و دولت ایران است تقدیر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار