مردم لاهیجان با آیین نمادین سیاه پوشان به استقبال محرم رفتند

رشت (پانا) - مردم لاهیجان با برگزاری آیین نمادین سیاه پوشان در یکی از مساجد این شهر به استقبال ماه محرم رفتند.

کد مطلب: ۸۵۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم لاهیجان با آیین نمادین سیاه پوشان به استقبال محرم رفتند

مراسم نمادین سیاه پوشان در استقبال از ماه محرم هر سال دو شب زودتر از آغاز ماه محرم با شرکت هیات های مذهبی و جمعی از مردم آغاز و پس از سخنرانی و گزارش هیات های مذهبی ، مراسم آویختن شال عزای سیاه به گردن عزاداران انجام می شود.
این مراسم شبانگاه شنبه با همکاری شورای هماهنگی هیات های مذهبی شهرستان لاهیجان ، کانون مداحان و ستایشگران اهل بیت و شاعران آیینی ، اداره تبلیغات و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لاهیجان در مسجدبقعه آقاسیدمحمدیمنی برگزار شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان در این مراسم گفت: 50هیات امنای رسمی دارای مجوز و یکصد هیات امنا بدون مجوز در این شهرستان فعالیت دارند.
حجت الاسلام عباس صباحی افزود: یکصد مداح خانم و 180مداح آقا در شهرستان لاهیجان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.
وی از هیات های مذهبی خواست برای ثبت نام درسامانه سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کنند.
وی همچنین از عزاداران و سینه زنان خواست در ایام سوگواری ابا عبدالله نسبت به کاهش ساعات عزاداری اقدام کنند و با طولانی کردن مراسم موجب اذیت شهروندان را فراهم نکنند .
وی تصریح کرد: امسال با انجمن سینمای جوان لاهیجان قراردادی در خصوص عکاسی از عزاداری های ایام محرم قراردادی بسته شده تا از سوگواری های این ایام عکس بگیرند و در مسابقه جوایز شرکت نمایند.
سرشار مسوول هیات های مداحان شهرستان لاهیجان نیز گفت:برای مداحان شهرستان لاهیجان در طول سال کارگاه های آموزشی برگزار و برای آنها کارت مخصوص مداحی صادر می شود و آنان گواهی نامه دریافت می کنندکه با این کار در جهت ارتقا مداحان اقدام می شود و کلیه مداحان به سه سطح اول ، دوم و سوم تقسیم می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار