تسهیلات ساخت 500 واحد روستایی لاهیجان پرداخت شد

رشت (پانا) - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لاهیجان گفت: 90 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح بهسازی برای ساخت 500 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان طی یک سال اخیر پرداخت شده است.

کد مطلب: ۸۵۲۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات ساخت 500 واحد روستایی لاهیجان پرداخت شد

سید ضیاء نبوی اظهار کرد: این تسهیلات از شهریور سال گذشته تاکنون در قالب طرح بهسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده که سهم هر واحد مسکونی از این مبلغ، 180 میلیون ریال است ضمن اینکه طی مدت یادشده، به 300 واحد نیز وام بلاعوض پرداخت شد.
وی افزود: از ابتدای طرح صدور سند روستایی تاکنون بیش از 14هزار جلد سند مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان صادر شده که از این تعداد سند، هفت هزار و 517 جلد برای بخش مرکزی و شش هزار و 483 جلد در بخش رودبنه صادر شده است.
نبوی همچنین از صدور 630 جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک لاهیجان طی مدت یادشده خبرداد و گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان دارای طرح هادی مصوب هستند که طرح هادی روستایی 43 روستا نیاز به بازنگری دارد و درصورت تامین اعتبار به مرحله اجرا درخواهد آمد.
به گفته رئیس بنیاد مسکن لاهیجان، برای اجرای آسفالت راه های روستایی شهرستان نیز تاکنون هشت میلیارد و 750میلیون ریال هزینه شده که 30درصد اعتبار آن از محل قیر رایگان تامین شده است.
وی ادامه داد: در هفته دولت سال جاری نیز اجرای آسفالت معابر روستای پهمدان بخش رودبنه به طول یک هزار و 300متر با هزینه 230میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و قیر رایگان با حضور مسئولان مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان لاهیجان با بیش از 167 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
بخش مرکزی لاهیجان پنج مرکز دهستان، یکصد دهیاری، 140 روستا و بخش رودبنه نیز بیش از 25 هزار و 500 نفر جمعیت، 54 روستا و 43 دهیاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار