ارسال بیش از 12 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی به مدارس خراسان رضوی

مشهد(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای توجه به ورزش دانش‌آموزی نیاز به سخت‌افزارهایی از جمله فضاهای ورزشی داریم.

کد مطلب: ۸۵۲۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ارسال بیش از 12 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی به مدارس  خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده صبح امروز در مراسم نمادین اعزام کاروان تجهیزات و لوازم ورزشی به مدارس استان که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهارکرد: سلامت و توجه به تربیت‌بدنی یکی از شاخص‌های مهم و اساسی در توسعه پایدار کشور است. بدون شک توجه و پرداختن به مسئله تربیت‌بدنی یکی از شاخص‌ها و عوامل مهم در کشورهای توسعه‌یافته است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش، ساحت تربیت‌بدنی و زیستی از مهم‌ترین موارد درنظر گرفته شده است و برای توجه به ورزش دانش‌آموزی نیاز به سخت‌افزارهایی از جمله فضاهای ورزشی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود اینکه فضای سرپوشیده ورزشی محدودتری نسبت به میانگین ورزشی استان داریم، اما در حال حاضر 150 سالن و فضای ورزشی و 14 استخر دانش‌آموزی در اختیار داریم. از سویی دیگر نیاز به معلمان و مربیان ورزشی بسیار خوب داریم.

خدابنده عنوان کرد: در حال حاضر معلمان و مربیانی داریم که به لحاظ میانگین مدرک و تحصیلات آکادمیک در سطح بالاتری نسبت‌به سایر معلمان قرار دارند و نیروهایی جوان، باانگیزه و قهرمان در حوزه ملی و بین‌المللی مشغول کار در رشته تربیت‌بدنی در مدارس‌اند که نتایج به‌دست‌آمده در حوزه مسابقات ورزش مربیان گویای این ویژگی‌هاست.

وی بیان کرد: در مسابقات مربیان و همکاران و اردوهای برتر تدریس در دو بخش خواهران و برادران، استان خراسان رضوی همواره حرفی برای گفتن داشته که این موضوع نشان از وجود ظرفیت بالای علمی، فنی و ورزشی در میان مربیان و معلمین دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این ملزومات، نیاز به نرم‌افزارهایی نظیر محتواهای آموزشی که شامل روش‌های تدریس، دفترچه‌ها کتاب‌های ارزیابی و ارزشیابی است که با نظارت وزارت آموزش و پرورش در استان توزیع شده و فضای کار برای ورزش دانش‌آموزی فراهم است.

خدابنده گفت: استان خراسان رضوی خاستگاه ورزش ایران است. در رشته‌های انفرادی، ورزشکاران خراسانی مقام‌های کشوری و بین‌المللی دارند و ظرفیت خوبی در استان در حوزه تجهیزات، فضای لازم، نیروی انسانی، نرم‌افزار و علاقه و انگیزه در دانش‌آموزان وجوددارد.

وی اضافه کرد: نتیجه کار تیمی، هماهنگ و منسجم مدیریت و معاونت تربیت‌بدنی، افتخارآفرینی تیم‌های دانش‌آموزی خراسان رضوی در مسابقات امسال است.

خدابنده ادامه داد: در ذیل ورزش فراگیر و تیمی، نیم‌نگاهی به ورزش قهرمانی و نخبه‌پروری نیز داریم؛ چراکه آینده ورزشی کشور از درون مدارس و دانش‌آموزان ورزشکار تضمین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار