برنامه توان افزایی دانش آموزان و معلمان روستایی با موضوع اکوسیستم دریاچه ارومیه اجرا شد

معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی: احیای دریاچه ارومیه بیشتر از کمک های فنی، فرهنگ سازی نیاز دارد

تبریز(پانا)- برنامه توان افزایی دانش آموزان و معلمان روستایی با موضوع اکوسیستم دریاچه ارومیه با مشارکت آموزش و پرورش و محیط زیست استان صبح امروز در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی: احیای دریاچه ارومیه بیشتر از کمک های فنی، فرهنگ سازی نیاز دارد

برنامه توان افزایی دانش آموزان و معلمان روستایی با موضوع اکوسیستم دریاچه ارومیه صبح امروز در سالن همایش اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل محیط زیست استان،معاونین پشتیبانی و آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

فریده حقایی در این برنامه ضمن خیرمقدم گویی اعلام کرد: این برنامه با محوریت مدیریت آب و با همکاری محیط زیست و آموزش و پرورش برگزار می شود.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه در مکتب اسلام برای محیط زیست طبق آیات و روایتی که هست اهمیت زیادی قائل شده است، افزود: حتی در برخی روایات در خصوص اهمیت حیاتی آب و اینکه آب دشمنان خود را نیز نباید آلوده کنیم تاکید فراوان شده است.

وی تصریح کرد: حتی در قیامت زمین بعنوان یک عنصر باشعور در خصوص حفظ محیط زیست سخن خواهد گفت.

حقایی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: دریاچه ارومیه از سالیان دور به خاطر داشتن املاح معدنی فراوان مرغوب شناخته شده بود و بسیاری از بیماری های پوستی و عضلانی را درمان می کرد که متاسفانه به خاطر برخی مسائل با مشکل خشکی روبه رو شده است.

معاون مدیرکل تاکید کرد: حل مشکلات دریاچه بیشتر از کمک های فنی به فرهنگ سازی نیاز دارد و اقداماتی که از طرف جهاد کشاورزی در خصوص الگوی مصرف آب تعیین شده در این زمینه بسیار موثر است.

وی استفاده از روش های مدرن در آبیاری را به جای روش های سنتی بسیار در بهینه سازی مصرف آب موثر دانسته و تاکید کرد: تمامی مسئولین، مردم حواشی دریاچه ارومیه با اجرای روش های مناسب بهینه مصرف آب و همچنین نگه داری از محیط زیست کمک حال برای این امر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار