ارتقای مدیران مهم‌ترین مؤلفه رسیدن به مدل مدرسه‌محوری است

کرمانشاه (پانا) - دومین گردهمایی معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش غرب استان و ناحیه یک کرمانشاه با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و مجموعه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با موضوع مدرسه محوری، برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای مدیران مهم‌ترین مؤلفه رسیدن به مدل مدرسه‌محوری است

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: مدرسه محوری یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش می باشد و در راستای حرکت به سمت مدرسه محوری جایگاه مدیر مدرسه باید ارتقا یابد.

وی گفت: مدیر مدرسه لازم است به علم مدیریت مدرسه تجهیز شود و حرفه، اخلاق و هنر مدیریت را کسب نماید و پیش از اقدام عملی در حوزه مدیریت و برنامه ریزی، نگرش و باور خود را با محیطی که در آن کار می کند هم سو و هم راستا سازد .

فضلی در ادامه افزود: ما آن‌گونه رفتار می کنیم که می اندیشیم رفتار ما بر گرفته از طرز تلقی و نگاه ماست، با توجه به اینکه مدرسه یک فضای سازمانی پیچیده است نیازمند مدیرانی می باشد که بتوانند با اعتماد جمعی، جو و فرهنگ سازمانی مثبت را ایجاد کنند. مدیر مدرسه بعنوان راهبر تحول یکی از نقش‌ها و وظایف اصلی خود را که همانا راهبری یادگیری می باشد را فراموش نکند. معاون آموزش ابتدایی استان در بخش دیگر از سخنان خود افزود: یکی از قابلیت‌های مدیران، رهبری برنامه درسی می باشد و برنامه درسی نقشه‌ی جامع یادگیری می باشد و کلاس می تواند بعنوان کانون یادگیری در شکل گیری شخصیت و سواد علمی کودکان نقش بسزایی داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان در بخش پایانی از سخنان خود تصریح کرد که اگر بخواهیم به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم باید جایگاه مدیر مدرسه ارتقا یابد و ارتقای جایگاه مدیر مدرسه در کلام و سخن نیست بلکه باید عمل او هویدا گردد وی مبنای عمل صحیح را استفاده از نظریه های مدیریت دانست. در این راستا حرفه‌ای سازی، مدیران مدارس یکی از الویت‌های معاونت آموزش ابتدایی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار