عبدالرحمن شاه حسینی*

استقلال در پرونده سوپرجام شانسی ندارد

رأی سوپرجام از سوی کمیته استیناف صادر شد.طبق این رأی استقلال جریمه و پرسپولیس قهرمان سوپرجام شد.سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مسئول برگزاری مسابقات است و این حق فدراسیون است که زمان و مکان مسابقات را تعیین کند.

کد مطلب: ۸۵۲۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

وقتی برنامه رقابت‌ها اعلام شد یک باشگاهی در دو حالت ممکن است در مسابقه حاضر نشود؛ یا اینکه موعد بازی فرا برسد و تیمی در زمین مسابقه حاضر نشود و یا اینکه یک تیم با اعلام رسمی مقام آن باشگاه از حضور در بازی انصراف دهد.

از منظر حقوقی، کمیته انضباطی مسئول مسائل حقوقی است، در نتیجه اعلام نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس توسط سازمان لیگ اشتباه بود، باید ابتدا پرونده به کمیته انضباطی می‌رفت و با صدور رأی توسط این کمیته در صورت اعتراض باشگاه استقلال، پرونده برای رسیدگی به کمیته استیناف می‌‌رفت. در نهایت کمیته انضباطی و کمیته استیناف رأی را یه سود پرسپولیس دادند و استقلال بازنده اعلام شد، از نظر من این رأی کاملا منطبق با مقررات انضباطی است و جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد.

سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرده که پرونده سوپرجام را به CAS خواهد برد. در این خصوص باید گفت تمام تصمیمات قطعی و آرای صادر شده توسط کمیته انضباطی و کمیته استیناف می‌تواند توسط سران باشگاهی به دادگاه بین‌المللی CAS برده شود، اما استقلال شانس زیادی در این پرونده ندارد. مقامات باشگاه استقلال در جلسه‌ای در خصوص سوپرجام شرکت و انصراف خود را از حضور در آن بازی اعلام کرده‌اند، وظیفه مرجع قضائی است که به این موضوع رسیدگی کند، در هر صورت شکایت باشگاه استقلال به دادگاه بین‌المللی CAS به معنای شکسته شدن رأی نیست. آقای فتحی حقوقدان است و زمانی که بنده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بودم، ایشان عضو کمیته انضباطی بود، اما به هر صورت وی اکنون سرپرست باشگاه استقلال است و برای رضایت هواداران استقلال این موضوع را پیگیری می‌کند که اگر این‌گونه نباشد جای تعجب دارد، اما همانطور که عرض کردم از نظر من رأی کاملا منصفانه و عادلانه بود و هیچ نقصی در آن نیست.

منبع: آرمان

* رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار