قطار دانایی میهمان کاشان می شود

کاشان (پانا) - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی طرح قطار دانایی همراه با ویژه برنامه های یار مهربان در این شهر اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۵۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
قطار دانایی میهمان کاشان می شود

حسین معافی در گفت وگو با پانا کاشان، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه برای مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان است.

وی افزود: برنامه قطار دانایی با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید در قالب اجرای برنامه های هنری، معرفی و اهدای کتاب تا روز 19 شهریور ماه در خیابان های کاشان به سمت مدارس این شهر حرکت می کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: در تعالیم آسمانی تاکید شده که جامعه ای به سعادت می رسد که شهروندانی آگاه داشته باشد و بر این اساس فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از دوران کودکی ترویج و نهادینه شود.

وی در مورد طرح یار مهربان گفت: این برنامه همزمان با انتخاب کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران اجرا می شود و گروه هنری تئاتر شهر در قالب برنامه های شاد و اثرگذار اهمیت مطالعه و کتابخوانی را در بین کودکان و نوجوانان در قالب برنامه های آموزشی و سرگرم کننده ترویج می کند.

معافی افزود: کاشان با ارسال 40 طرح، در چهارمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران حضور یافت و از میان ۲۰ شهر کاندیدای نهایی، به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 97 انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار