برنامه‌های ویژه نیروهای مسلح برای روز سرباز اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از تمهیدات ویژه برای گرامیداشت روز سرباز خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های ویژه نیروهای مسلح برای روز سرباز اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار موسی کمالی درباره برنامه‌های ستاد کل نیرو مسلح برای گرامیداشت روز سرباز، اظهار کرد: در راستای این امر، دستورالعملی در تاریخ 27 خرداد ماه سال جاری به تمام نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و ... ابلاغ و ارسال شده است. در واقع هدف از این اقدام؛ ارتقاء جایگاه سربازی در جامعه و تغییر نگاه مسئولان، فرماندهان و خانواده و جامعه نسبت به خدمت مقدس سربازی است.

وی افزود: در دستورالعمل ابلاغی مشخص شده که هر کدام از نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع برای گرامیداشت این روز چه اقداماتی را بایستی انجام دهند. همزمان با برگزاری مراسم‌های این روز، از سربازان نمونه و سربازانی که حائز رتبه علمی و یا افتخار ورزشی و ... هستند، تقدیر می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اتخاذ رویکردهایی در راستای ارتقاء شأن و منزلت سرباز در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح است و برای تحقق این مهم، اقدامات فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

سردار کمالی با اشاره به اقدامات ستادکل در راستای توجه به مقام سربازان وظیفه، عنوان کرد: تغییر رویکرد در نحوه خدمت سربازی گروهی از مشمولان نخبه، استعداد برتر و ... یکی از برنامه‌هاست، سالانه 2000 تا 2200 مشمول که به عنوان نخبه و استعداد برتر شناسایی می‌شوند پس از طی دوره آموزشی، برای پیشبرد پروژه‌های تحقیقاتی کشوری و لشکری از تخصص و دانش این عزیزان بهره می‌گیریم.

وی عنوان کرد: از ظرفیت و دانش مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر نیز در اقدامات تحقیقاتی و پروژه‌های نیروهای مسلح بهره‌مند می‌شویم. برای توانمندسازی و مهارت‌آموزی سربازان که سطح دیپلم و پایین‌تر دارند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حداقل یک مهارت یاد بگیرند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مشمولان لیسانس و بالاتر نیز می‌توانند بخشی از خدمت وظیفه را در دوره‌ها و تخصصی‌های مربوطه با توجه به مدرکی که دارند، انجام دهند ودر این راستا سعی شده از تخصص سربازان استفاده بهینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار