مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی:

3400 طرح تولیدی در آذربایجان شرقی فعال هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون حدود سه هزار و 400 طرح تولیدی در بخش های مختلف در سطح استان فعال است.

کد مطلب: ۸۵۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
3400 طرح تولیدی در آذربایجان شرقی فعال هستند

حمید هاشم‌زاده با بیان اینکه رتبه فضای کسب و کار براساس شاخص های مختلف ارزیابی می شود، افزود: بهبود فضا کسب و کار استان در سایه رفع برخی امور اداری زاید، تلاش مجموعه مدیران دستگاه ها و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی روی داده است.

وی تاکید بر اینکه برای بهبود بیشتر رتبه استان در فضای کسب و کار باید بروکراسی های زاید اداری حذف شود، یادآوری کرد: بهبود این رتبه از دغدغه‌های اصلی این مجموعه بوده و باید با حرکت به سمت ایجاد سیستم های هوشمند در انجام امور بهبود، این رتبه استمرار یافته و در رتبه های برتر پابرجا بماند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: این دفتر طرح های سرمایه گذاری استان را از منظر فرصت های سرمایه گذاری، در حال اجرا و بهره برداری شده رصد می کند.

هاشم زاده با بیان اینکه رصد و تلاش برای رفع مشکلات طرح های سرمایه گذاری در حال اجرا و تسهیل روند بهره برداری از آن ها از اولویت های این دفتر است، ادامه داد: مشکلات و موانع پیش روی این طرح ها در مراحلی که در حال اجراست از سوی این دفتر مورد بررسی، رسیدگی و اقدام های لازم برای رفع آن ها انجام می شود.

وی تعداد طرح های سرمایه گذاری ایجادی و توسعه ای در حال اجرای استان در بخش صنعت در داخل و خارج از شهرک های صنعتی را حدود یک هزار و 480 طرح اعلام کرد و گفت: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری حدود 60 طرح و در بخش کشاورزی نیز حدود 674 طرح کوچک و بزرگ سرمایه گذاری در استان در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هم اکنون حدود سه هزار و 400 طرح تولیدی در بخش های مختلف در سطح استان فعال است.

هاشم زاده از تدوین سامانه‌ای جامع به ‌منظور رصد طرح ‌های سرمایه‌گذاری استان در آینده نزدیک نیز خبر داد و افزود: این سامانه باید به ‌صورت مجازی تدوین شود تا در زمینه منابع انسانی و مالی مشکل ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری از نقاط قوت استان است، یادآوری کرد: حمایت و تقویت این مرکز ضروری بوده و باید رصد تمامی طرح های سرمایه گذاری استان از این طریق انجام شود.

هاشم زاده با تاکید بر ضرورت تمرکز بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان گفت: سرمایه‌گذاری‌های دولتی محدود بوده و بیشتر توسط دستگاه های مربوطه پیگیری می‌شود و توجه این دفتر بیشتر روی طرح های بخش خصوصی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار