پرداخت 91 میلیارد ریال خسارت خشکسالی به گندمکاران شمال سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 91 میلیارد ریال خسارت خشکسالی به 2 هزار و 627 کشاورز در شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان پرداخت شد.

کد مطلب: ۸۵۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 91 میلیارد ریال خسارت خشکسالی به گندمکاران شمال سیستان و بلوچستان

عبدالحمید فیروزی اظهار کرد: این خسارات برای نخستین بار پیش از شروع سال زراعی جدید با توجه به اوج فاجعه خشکسالی در شمال سیستان و بلوچستان پرداخت که شامل 9 هزار و 77 هکتار از مزارع دارای بیمه پایه کشاورزان شد.
وی افزود: امسال برای نخستین بار کشاورزان در قالب بیمه پایه هر هکتار از زمینهای خود را با مبلغ پنج هزار و 800 تومان زیرپوشش قرار دادند که بر اساس این نوع بیمه برای جبران خسارت یک میلیون و 200 هزار تومان به هر هکتار زمین خسارت دیده پرداخت شد.
معاون خدمات بیمهای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه پایه محصولات کشاورزی تنها خسارت‌های فاجعه بار ناشی از سرمازدگی و خشکسالی را جبران می کند به طوری در صورت از بین رفتن 70 درصد یا بیشتر محصولات کشاورزی ناشی از این 2 پدیده این خسارت پرداخت می شود.
فیروزی عنوان داشت: همچنین پرداخت 19 میلیارد ریال معوقات کشاورزان دشت سیستان در اولویت بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان قرار دارد.
وی با توجه به خسارت ناشی از خشکسالی در جنوب سیستان و بلوچستان افزود: کارشناسان بیمه بانک کشاورزی، خسارات خشکسالی نخلستان‌های جنوب استان را نیز تایید کردند و درحال برآورد آن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار