مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا مطرح کرد:‌

۴۰ میلیون قطعه پرنده در ایران با آنفلوآنزای پرندگان نابود شد

تهران (پانا) - مدیر طرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا می‌گوید در سال ۲۰۱۸ عربستان بیشترین آسیب را از ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان دید و در کشور ما ۴۰ میلیون قطعه پرنده از بین رفته است.

کد مطلب: ۸۵۲۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ میلیون قطعه پرنده در ایران با آنفلوآنزای پرندگان نابود شد

به گزارش صدا و سیما،‌فرهید همت‌زاده،​ ­دانشیار دانشگاه آدلاید استرالیا گفت: قرار بود عربستان تا سال 2020 بتواند 75درصد مصرف داخلی خود را تولید کند که آنفلوآنزای حاد پرندگان باعث شد ­تولید این کشور به­ کمتر از 50 درصد نیازشان برسد.

وی با اشاره به اینکه امسال موج کمتری از آنفلوآنزای حاد پرندگان را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: میزبان‌های حساس این ویروس‌ها از بین رفته‌اند­­و در کل صنعت مرغداری نسبت به قبل آگاه‌تر شده است و آمادگی بیشتری برای مقابله با آن دارد.

همت‌زاده گفت:­ طرح‌هایی که در زمینه پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای حاد پرندگان داریم درکشورهای جنوب شرق آسیا و بیشتر در اندونزی متمرکز است .

وی اضافه کرد: گروهی بر روی ­طراحی واکسن و روش‌های مانیتورینگ مطابق واکسیناسیون­ کار می‌کنند.

همت‌زاده افزود: در 15سال اخیر که چنین مسئولیت‌هایی در منطقه جنوب شرق آسیا داریم، امیدواریم واکسن‌های موثری­ برای مقابله با این بیماری در کشور ما بومی‌سازی شود.

مدیرطرح‌های تحقیق و کنترل آنفلوآنزا در شرق آسیا گفت: نوع واکسن آنفلوآنزا برای هرکشور متفاوت است، بنابراین با استفاده از ظرفیت‌های موجود ساخت­ واکسن‌های بومی بسیار موثرتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ویژگی آنفلوآنزا این است که از یک موج بزرگ شروع می‌شود و کم کم به یک موج کوچک می‌رسد و هر 10 سال یکبار این موج تکرارمی‌شود، بنابراین دائما باید آن را کنترل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار