فرماندار اسکو : آمار بی‌سوادی سفید رو به افزایش است

تبریز (پانا) - فرماندار اسکو در همایش «سوادآموزی و مهارت افزایی» گفت: آمار بی‌سوادی سیاه در حال کاهش است ولی آمار بی‌سوادی سفید رو به افزایش است.

کد مطلب: ۸۵۲۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسکو : آمار بی‌سوادی سفید رو به افزایش است

مرتضی محمدزاده در همایش «سوادآموزی و مهارت افزایی» با بیان اینکه آمار بی‌سوادی سیاه در حال کاهش است ولی آمار بی‌سوادی سفید رو به افزایش است، گفت: درصد با سوادی در شهرستان اسکو 91.2 بوده در حالی که شاخص استان 84.7 است.
فرماندار اسکو با بیان اینکه ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنان در گروه هدف ۱۰ تا ۵۰ سال قرار دارند، افزود: آمار بی‌سوادها مشخص است ولی آیا آماری از بی‌سوادهای دارای مدرک نیز داریم که این افراد بی‌سواد سفید محسوب می‌شوند.
محمدزاده با اشاره به تعریف سنتی سواد گفت: طبق این تعریف هر کسی توانایی خواندن و نوشتن را داشته باشد، باسواد محسوب می‌شود ولی قبول کنیم که مدارک آموزشی ما را در توهم دانستن گرفتار کرده است.
وی اظهار داشت: طبق 6 شاخص یونسکو در قرن ۲۱، کسی باسواد است که سواد ارتباطی، عاطفی، رسانه‌ای، رایانه‌ای و آموزش و پرورشی داشته باشد.
محمدزاده با بیان اینکه الان مدیران در بحث مهارت هفت گانه فناوری اطلاعات عقب مانده‌اند،افزود: البته چند شاخص دیگر از جمله سواد سلامت و سواد شهروندی نیز جزو شاخص‌های مهم برای یک فرد با سواد است.
فرماندار گفت: در حال حاضر ۱۴ درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند که فقط ۱۰ درصد آنها از مشکل خود باخبر هستند که ناشی از کمبود سواد سلامت در افراد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار