قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل:

90 درصد کارهای نهضت سوادآموزی از طریق بخش خصوصی انجام می‌ شود

تبریز(پانا)- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه باید نهضت سوادآموزی ظرفیتی از خود نشان دهد تا خلاقیت را به جامعه تزریق کند، گفت: به همین منظور 90 درصد کارهای نهضت سوادآموزی از طریق بخش خصوصی انجام می‌ شود.

کد مطلب: ۸۵۲۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
90 درصد کارهای نهضت سوادآموزی از طریق بخش خصوصی انجام می‌ شود

غلامرضا کریمی روز شنبه در «همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها» در مجتمع فرهنگیان تبریز با بیان اینکه دانش‌آموزان پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل می کنند، افزود: چنین ظرفیتی در هیچ جای دنیا وجود ندارد .
وی اظهارداشت: سواد آموزی یکی از مولفه‌های تعالی بخش ادیان مبین، آغازی بر حرکت در جهت بهبود زندگی و حقی از حقوق اولیه بشر است .
کریمی با اشاره به اینکه سال گذشته 76 هزار تبعه خارجی تحت پوشش آموزش سوادآموزی در کشور قرار گرفتند، اعلام کرد: طرح کتاب‌خوانی با خانواده و طرح کتاب‌خوانی در زندان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های متناسب با نیازهای سوادآموزان است .
وی اعلام کرد: افزایش سوادآموزی از 48 درصد به 88 درصد و ورود آموزش مهارت‌های رایانه‌ای از جمله دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم است .
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: آموزش در کلاس‌های تحصیلی اگر رفع‌کننده نیاز دانش‌آموز در آینده نباشد، پس آن آموزش هم مناسب نیست از این‌رو باید خلاقیت را در کار خود ایجاد کنیم .
وی با تاکید بر اینکه باید نهضت سوادآموزی ظرفیتی از خود نشان دهد تا خلاقیت را به جامعه تزریق کند، گفت: به همین منظور 90 درصد کارهای نهضت سوادآموزی از طریق بخش خصوصی انجام می‌ شود .
وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل امسال را سال سوادآموزی و مهارت ‌افزایی نامیده و ما نیز در این راستا حرکت می‌کنیم .
کریمی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای انسداد بی‌سوادی در گروه هدف 10 تا 50 سال، گفت: در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون نفر شناسایی شده و توسعه نظام آموزشی و تطبیق نیازهای این عده با آموزش از جمله اهداف طراحی شده است .
وی با اشاره به اجرای پروژه خاص آموزش و پرورش مبنی بر باسواد شدن اولیای دانش‌آموزان گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در آموزش پناهندگان است به طوریکه دانش‌آموزان پناهنده را در کنار دانش‌آموزان خود قرار داده‌ است، در حالی که چنین ظرفیتی در هیچ جای دنیا وجود ندارد .
وی گفت: در دنیا فقط یک درصد کاهش بی‌سوادی اتفاق افتاده است ولی ایران در گروه هدف 10 تا 50 سال 47/7 درصد رشد داشته است که این رشد در هیچ‌کدام از کمپین‌های سوادآموزی در دنیا وجود ندارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار