وزیر جهادکشاورزی: پتروشیمی‌ها به کشاورزان کود نمی‌دهند و به تولید ملی خیانت می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها به کشاورزان کود نمی‌دهند و آن را با ارز چند هزار تومانی صادر می‌کنند،  می‌گوید در حالی که این شرکت‌ها ۴.۵ تا ۵ میلیون تن کود تولید دارند نیاز ۲ میلیون تنی کشاورزی را تامین نمی‌کنند و به تولید ملی خیانت می‌کنند.

کد مطلب: ۸۵۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جهادکشاورزی:  پتروشیمی‌ها به کشاورزان کود نمی‌دهند و به تولید ملی خیانت می‌کنند

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امروز در ششمین گردهمایی کشت محصولات زارعی سال زراعی 97 _ 98 اظهار کرد: در وضع جنگ اقتصادی نه تنها تولید محصولات زراعی کشور کاهش نیافت بلکه با عنایت خدا و تلاش زارعان در برخی از بخش‌ها شاهد افزایش تولید هستیم.

وی افزود: ایران همیشه با کم‌آبی مواجه بوده است به همین خاطر است که گذشتگان ما نیز از قنوات استفاده می‌کردند.

وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: برخی می‌گویند که امروز جمعیت ما افزایش یافته است اما بنده معتقدم که با توسعه علم و تکنولوژی و ابزار هایی که در اختیار داریم می توانیم افزایش تقاضا را پاسخ‌گو باشیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از دانش روز دنیا و ابزاری که امروز در اختیار ما است می‌توانیم میزان بهره‌وری تولید را تا 10 برابر در گلخانه افزایش دهیم آیا جمعیت ما نیز 10 برابر شده است؟

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برخی خودشان را به آن راه می‌زنند و اینطور بیان می‌کنند که ما به دنبال افزایش مصارف آبی هستیم اما افزایش تولیدی که صورت گرفته با کاهش مصرف آب بوده است و میزان بهره‌وری افزایش یافته است.

حجتی با بیان اینکه از نعمت‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است می‌توانیم برای افزایش تولید استفاده کنیم گفت: با ایجاد یک گلخانه هیدروکنیک که آب آن از سقفش جمع می‌شود و حداقل مصرف آب را دارد و حتی از رطوبت موجود در گلخانه نیز استفاده کرده و آن را جمع‌آوری می‌کند برای کاهش مصرف منابع آبی می‌شود استفاده کرد و در هر وضعی کار نشد ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار