امام جمعه اردبیل:

شفافیت و مسئولیت پذیری در وضعیت فعلی ضروری است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین تسکین برای ملت ما در وضعیت بحران اقتصادی ، رو راستی، شفافیت و مسئولیت پذیری است و بدترین عامل برای زوال این اصل این است که مسئولان از مسئولیت سرباز زده و فرافکنی کنند.

کد مطلب: ۸۵۲۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
شفافیت و مسئولیت پذیری در وضعیت فعلی ضروری است

آیت‌ الله سیدحسن عاملی در خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: این هفته بدترین فرافکنی در مجلس صورت گرفت و یک نماینده مجلس تمام تقصیر را در اقتصاد و فرهنگ، گردن نیروهای نظامی انداخت و گفت 'نیروهای نظامی اگر به پادگان برگردند مشکلات اقتصادی و فرهنگی تماما حل می شود' و مراد او از نیروهای نظامی طبعا سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء است .
وی افزود: من از خود ملت سوال می‌کنم آیا بحران اقتصادی فعلی ناشی از فعالیت عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء است؟ اگر سپاه بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه یعنی ستاره خلیج فارس را نساخته بود بحران بنزین، نظام و کشور را متلاشی کرده بود و شما الان در مجلس نبودید! اگر سپاه ده‌ ها پتروشیمی و پالایشگاه را بعد از ترک امثال توتال نساخته بود شما الان درآمد ارزی نداشتید .
عاملی گفت: اگر سپاه اتوبان ها را نساخته بود جاده ها به قتلگاه تبدیل شده بود، الان پیمانکاران به سادگی با دولت کار نمی کنند چون دولت اوراق قرضه می دهد و حداقل 2 سال دیگر پرداخت می شود و تا 2 سال ارزش پول ایران با این تورم معلوم است به کجا می رسد، فقط قرارگاه خاتم الانبیا با شرایط فوق برای دولت کار می کند .
وی اظهار داشت: آیا اینها مخرب اقتصاد است؟ مخرب اقتصاد برخی نماینده ها هستند که در این بحران اقتصادی یک طرح عمده اقتصادی نتوانسته اند در مجلس ارائه کنند و البته جمعی از نمایندگان قابل تحسین هستند و من حکم کلی نمی دهم .
وی افزود: وقتی بانک ها برای دادن سود، میلیاردها از بانک مرکزی استقراض و نقدینگی را بالا بردند نمایندگان چرا سکوت کردند؟ این چه ربطی به سپاه دارد .
وی افزود: بنگاه داری بانک ها بدترین ضربه را به اقتصاد زده به حدی که خود مقام معظم رهبری چند روز پیش گفتند 'بارها گفته ام که حتما جلوی بنگاه داری بانک ها گرفته شود' شما نمایندگان چرا در آن باب یک کلمه حرف نمی زنید اما به قرارگاه خاتم گیر می دهید؟
عاملی با تاکید بر اینکه این سخنان درصدد تنقیص تمام نمایندگان نیست و انسان های شریف و دلسوزی در میان آنها وجود دارد، گفت: مطلب بسیار مهم این است که چرا این نمایندگان بحران اقتصادی و علل اصلی آن را گذاشته، به ارکان نظام حمله می کنند و چرا الان و در این موسم این کار را شروع کرده اند؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار