جلسات گفت وگوی صمیمی پانا با چهره های شاخص

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی: روزی که استقلال یک خبرنگار را بگیرند آن روز، روز مرگ خبرنگار است

انتقاد از نبود انجمن های تخصصی حوزه رسانه در استان

تبریز (پانا)- رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفت: اگر روزی برسد که خبرنگار استقلالش را از دست بدهد آن روز، روز مرگ خبرنگار است.

کد مطلب: ۸۵۲۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی: روزی که استقلال یک خبرنگار را بگیرند آن روز، روز مرگ خبرنگار است

زاده تیرماه 1350 است و عضویت در انجمن های صنفی روزنامه نگاری، انجمن ورزشی نویسان ایران، مدیر روابط عمومی باشگاه های تراکتورسازی، ماشین سازی و شهرداری و مشاور رسانه ای رییس سازمان صنایع استان از جمله سوابق اسد فلاح، رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی هستد.


اسد فلاح در گفت وگوی صمیمی پانا با چهره های شاخص در محل خبرگزاری پانا بیان کرد: خبرگزاری پانا یک جریان مولد شده است و جریان ساز و نخبه پرور است.
وی افزود: در در گذشته تنها دو روزنامه چاپ می شد یکی روزنامه کیهان و دیگری روزنامه اطلاعات در روزنامه کیهان مجلاتی بود به نام کیهان ورزشی، کیهان بچه ها و حوزه بانوان.
عضو انجمن های صنفی روزنامه‌نگاری گفت: پسر عموی من در روزنامه کیهان شاغل بود و من را تشویق به فعالیت در روزنامه کیهان بچه‌ها می‌کرد که من از طریق آن در سنین کودکی با فضای رسانه آشنا شدم و با تشویق وی استعداد های خود را با نوشتن مطالب، داستان و طراحی جدول نشان دادم و از طریق روزنامه کیهان بچه‌ها به روزنامه کیهان راه یافتم.
فلاح گفت: تشویق ها باعث شد در کلاس‌های روزنامه‌نگاری شرکت کنم که متاسفانه اصلا در تبریز این فضا وجود نداشت و در تهران این امکان وجود داشت و من با شرکت در دوره ها به تدریج عضو بعضی از رسانه ها شدم.

رئیس خانه مطبوعات استان اضافه کرد: در زمان نوجوانی ما، تنها روزنامه که در تبریز وجود داشت روزنامه مهد آزادی بود که من با فعالیت در این روزنامه، ارتباط خود را با روزنامه کیهان ادامه دادم و همچنان در بخش ورزشی روزنامه کیهان همکاری می‌کنم .
وی اضافه کرد: در ۱۶ سالگی به طور جدی وارد رسانه شدم و به طور رسمی ۳۰ سال است که در فضای رسانه ای فعالیت‌ می کنم .
فلاح تصریح کرد: 10 سال سابقه کاری در خبرگزاری ایرنا داشتم ولی به دلیل مشکلات زندگی و اقتصادی علی رغم میل باطنی مجبور شدم خبرگزاری ایرنا را رها کنم.
رئیس خانه مطبوعات استان گفت: در گذشته، هیچگونه موسسه وجود نداشت که این فرصت را برای دانش‌آموزان مهیا کنند تا آنها هم بتوانند از نوجوانی وارد عرصه خبرنگاری شوند و پانا توانسته است این فرصت را برای شما هدیه بدهد.
فلاح افزود: وضعیت فعلی کشور اصلاً قابل قیاس با سه دهه قبل نیست در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت ما خیلی فرق کرده است و نیروهای شاغل رسانه‌ای تعداد بسیار قابل توجهی هستند.
وی ادامه داد: در گذشته به رسانه بسیار با کرامت نگاه می‌کردند و به وقت خبرنگار احترام می گذاشتند و مسئولین کمی پیدا می شد که با تاخیر به جلسات خبرنگار بیاید.
فلاح اضافه کرد: رسالت اصلی خبرنگار انتقال خبر به صورت واقعی است و باید جریانسازی مثبت داشته باشد و آگاهی‌های لازم را به مردم برساند.
رئیس خانه مطبوعات استان درباره فیلم و کتاب مورد علاقه خود گفت: فیلم هایی که موضوع اجتماعی دارند را دنبال می کنم ولی درمورد کتاب من بسیار دوست دارم که وقت داشته باشم کتاب بخوانم ولی مشغله کاری اجازه نمی‌دهد که کتاب بخوانم و بیشتر روزنامه و مجله می خوانم.
فلاح اضافه کرد: آینده کشور به شما جوانان بستگی دارد، سعی کنیدآینده ای روشن و درخشان را برای خود و کشورتان رقم بزنید و اگر انتقادی دارید از به زبان آوردن آن نترسید و سعی کنید آن را بگویید.
وی با بیان این که به سم های خطرناک، باعث مرگ یک خبرنگار است، گفت :اگر استقلال را از دستتان بگیرند آن روز روز مرگ شماست؛ اگر شما به خاطر پول قلم بزنید آن روز روز مرگ شماست .
رئیس خانه مطبوعات استان گفت: قلم ارزش بسیاری دارد کسی که قلم خود را به کار غلط آغشته کند خبرنگار نیست بلکه کسی است که فقط به خاطر پول، عشق خود را معاوضه کرده است.
گزارش: پینار رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار