معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

طرح نماد در سال جاری کلیه مدارس راور را پوشش می دهد

کرمان(پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در دیدار با رییس دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولین شهرستان راور، از قرار گرفتن کلیه مدارس این شهرستان زیر پوشش طرح نماد خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد در سال جاری کلیه مدارس راور را پوشش می دهد

"محمدباقر اسلامی" که به منظور شرکت در نشست شورای پیشگیری شهرستان راور به این شهرستان سفر کرده است، در جلسه مذکور که جهت سیاست گذاری پروژه نماد برگزار شد ، اظهار داشت: طرح "نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان"، حرکت سازمان یافته ای به سوی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم است که در سال 94 سند ائتلاف آن بین برخی دستگاه ها امضا و هم اکنون در کل کشور اجرا می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه فاز نخست این طرح سال گذشته در شهرستان بم و ناحیه دو کرمان اجرا شده است و همچنان استمرار دارد، تصریح کرد: هدف کلی این طرح؛ تامین و ارتقای مراقبت ‌های اجتماعی از دانش ‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی، گسترش آموزش‌های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری و ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده از طریق چک ‌لیست‌های علمی می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه از دانش آموزانِ آسیب پذیر و آسیب دیده زیرپوشش نماد مراقبت و حمایت می شود، گفت: این حمایت ها شامل؛ ارائه خدمات آموزشی، خدمات و حمایت های مشاوره ای، روانشناختی، رفتاری و بالینی و مددکاری توسط برترین مددکاران تحت نظارت سازمان های مربوطه و مددکاران آموزش دیده در پروژه است.

وی افزود: استمرار مداخلات و حمایت ها از طریق سیستم مددکاری و خصوصا توجه به ازبین بردن عوامل مخاطره آمیز محیطی و مرزی درمیان دانش آموزان و توجه به رویکرد پیشگیرانه خانواده محور و محله محور و ارائه خدمات و حمایت های حقوقی، قضایی و انتظامی از جمله مهم ترین موارد اولویت دار در این طرح می باشد.

اسلامی با تاکید بر ظرفیت ها و قابلیت های مناسب شهرستان راور، گفت: براساس فرآیندهای آموزش ارتقایی و غربال گری، کلیه مدارس شهرستان راور تحت پوشش قرار گرفته و تشکیل پرونده مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان این شهرستان، نقشه راه را برای اقدامات آتی مشخص خواهد کرد.

شایان ذکر است: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در شورای پیشگیری شهرستان راور، همچنین درخصوص نحوه ثبت نام و عضوگیری در سامانه سجام( سیستم جامع اطلاعات مردمی) توضیح و آموزش هایی ارائه کرد و سپس بر روند اجرای صحیح سامانه نظارت لازم انجام گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار