واکنش دی میستورا و جعفری به بیانیه تهران

تهران (پانا) - نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه و همچنین نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نسبت به آنچه روز گذشته در نشست صلح سوریه در تهران اتفاق افتاد واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۸۵۲۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش دی میستورا و جعفری به بیانیه تهران

بشار الجعفری: گروه‌های تروریستی اسلحه را زمین نگذارند دولت سوریه به ادلب حمله می‌کند

به گزارش تامپا بی تایمز، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در پی برگزاری نشست صلح سوریه در تهران و انتشار «بیانیه تهران» می‌گوید که دولت سوریه قصد دارد که قلمرو این کشور را از اشغال خارجی و ترورسیم رها کند.

او افزود که هیچ منطقه کاهش تنش (امنی) در منطقه ادلب که تحت کنترل شورشی‌هاست وجود ندارد چرا که «گروه‌های مسلح حاضر به جدا شدن از گروه‌های تروریستی نیستند.»

بشار جعفری روز جمعه به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت : «موقعیت در ادلب در حال حاضر به این دلیل به اینجا رسیده است که کشورهای حامی تروریسم حاضر نیستند بین تروریست‌ها و نیروهای مسلح مخالف تمییز قائل شوند.»

او افزود که دولت سوریه زمان زیادی را در اختیار گروه‌های مسلح قرار داد تا در ادلب اسلحه‌های خود را زمین بگذارند و در مسیر اصلاح قرار گیرند و خود از گروه‌های تروریستی از جمله القاعده جدا کنند.

او گفت: «آنهایی که به خروج نیروهای تروریستی جنگجوی خارجی از کشور من کمک کردند، به ویژه دولت ترکیه، هنوز این فرصت را دارند که آنها (گروه های تروریستی) را از ادلب خارج کنند.»

اما او هشدار داد در صورتی که گروه‌های تروریستی اسلحه‌ها را زمین نگذارند و به آنجایی که از آن آمده‌اند باز نگردند، دولت سوریه آماده عملیات است.

جعفری تأکید کرد که سوریه از فاجعه انسانی که ممکن است رخ دهد آگاه است.

او افزود: «ما نهایت اقدام‌های احتیاطی و عملیاتی را انجام می‌دهیم که از غیرنظامیان حمایت کنیم و همانطور که در موقعیت‌های مشابه انجام داده‌ایم راهی امن برای خروج آنها فراهم کنیم.»

دی‌میستورا: باید برای خروج شبه نظامیان از ادلب ضرب‌الاجل تعیین شود

همچنین استفان دی‌میستورا، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت «نشانه‌هایی» که از نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تهران می‌رسد حاکی از آن است که آنها قصد دارند به مذاکره برای اجتناب از عملیات ایجاد فاجعه بالقوه در منطقه تحت اشغال شورشی‌ها در ادلب ادامه دهند.

استفان دی‌میستورا در دقایق پایانی نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که رجب طیب اردوغان بعضی گزینه‌های «واقعی» روی میز گذاشت که سازمان ملل متحد هنوز آنها را مشاهده نکرده است و نمی‌تواند درباره آن ابراز عقیده کند.

دی‌میستورا در ادامه تاکید کرد که باید از تمام شبه‌نظامیان و جنگجویان خواسته شود تا در یک ضرب‌الاجل تعیین‌شده به حضور نظامی خود (در این منطقه) پایان دهند.

او همچنین گفت: «باید یک کمپین رسانه‌ای آغاز و در آن اعلام شود، آنچه از گروه‌های مسلح خواسته می‌شود، همین درخواست است ترکیه، روسیه و به‌ویژه ایران باید تضمین کنندگان این طرح باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار