هنرستان تربیت‌بدنی سما آمل افتتاح شد

آمل (پانا) - هنرستان تربیت‌بدنی و مجتمع هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در شهرستان آمل افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۵۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان تربیت‌بدنی سما آمل افتتاح شد

آیین افتتاح هنرستان تربیت بدنی سما و مجتمع هنرستان فنی و حرفه ای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت اله آملی شهرستان آمل با حضور مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل برگزار شد.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بهره‌وری را نماد توسعه فرهنگی دانست که در آن انسان فعالیت‌هایش را با ارزش‌ها و واقعیات منطبق می‌سازد تا بهترین نسخه را برای نیل به اهداف مادی و معنوی بدست آورد.

او بهره‌وری منابع انسانی را استفاده بهینه از نیروی انسانی برای پیشبرد اهداف سازمان و چگونگی استفاده از ظرفیت جوانان، میانسالان و حتی بازنشستگان عنوان و اظهار کرد: «بهره‌وری ترکیبی از کارآیی و اثربخشی است.»

نظری ضمن اشاره به آمار بیکاری در کشور و استان و تأکید بر اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی در مدارس متوسطه اول، افزود: ‍«این آموزش‌ها منجر به هدایت تحصیلی مناسب و در نهایت اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه خواهد شد.»

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران محور اصلی توسعه را سرمایه اجتماعی دانست و حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی را یکی از عوامل مهم و اصلی توسعه دانست.

سید محسن حسینی‌مقدم مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش نیز رویداد افتتاح هنرستان تربیت بدنی سما را بسیار مهم برشمرد و گفت: «یکی از راه‌های توسعه کیفی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استفاده از سایر دستگاه‌ها است.»

او همچنین ضمن اشاره به اسناد بالادستی از برنامه‌ریزی برای هدایت حدود ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در سال‌های آتی خبر داد.

حسینی‌مقدم سند تحول بنیادین را قانون اساسی وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: «هنرجویان هنرستان‌ها حتی در پایه ۱۱ و ۱۲ نیز توانایی کسب و کار و کارآفرینی در جامعه را دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار