استاندار خراسان جنوبی:

مراکز علمی و پژوهشی در راستای شناسایی خواص طبی و درمانی عناب عمیقاً تلاش کنند

خوسف (پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی که در مراسم شکرگزاری عناب در روستای سیوجان از توابع شهرستان خوسف سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: دانشگاه ها، جهاددانشگاهی و مراکز علمی و کاربردی در راستای انجام پژوهش های عمیق به منظور شناساندن خواص درمانی و طبی عناب باید به صورت جدی تلاش و برنامه ریزی کنند.

کد مطلب: ۸۵۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مراکز علمی و پژوهشی در راستای شناسایی خواص طبی و درمانی عناب عمیقاً تلاش کنند

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، عناب را بزرگترین مزیت شهرستان خوسف و روستای سیوجان دانست و تصریح کرد: در ماه های آینده با برنامه ریزی هایی که صورت خواهد گرفت جشنی با حضور تمام سفرای کشورهای خارجی که در تهران دارای سفارتخانه هستند و نیز برخی شخصیت های کشوری و استانی برگزار خواهیم کرد.


مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه میدانی در بیرجند به نام میدان عناب نامگذاری خواهد شد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا خواص درمانی و طبی عناب و سایر مزیت های این محصول استراتژیک نه تنها به مردم ایران که به همه کشورهای منطقه و دنیا شناسانده شود.


مروج الشریعه، به قیمت گذاری این محصول و حذف واسطه گری در زمینه خرید و فروش این محصول اشاره کرد و ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره عناب باید در شهرستان خوسف راه اندازی شود و یکی از اقداماتی که مورد انتظار است حذف واسطه گری و مدیریت قیمت عناب است.


وی ضمن تاکید بر صادرات عناب گفت: یکی دیگر از وظایف دبیرخانه دائمی جشنواره عناب تلاش برای بین المللی کردن عناب و نیز تلاش برای صادرات این محصول مهم است چرا که در این صورت خواهیم توانست از عناب کاران و کشاوران فعال در این زمینه حمایت کنیم.


استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه باید جدول ویژه ای از پژوهش ها برای عناب باز شود افزود: در این زمینه علاوه بر دستگاه تخصصی که جهاد کشاورزی است مراکز علمی و پژوهشی و مراکز و موسسات تحقیقاتی قوی و استاندارد نقش بسیار مهم و ویژه ای بر عهده دارند.

مروج الشریعه، فرآوری عناب را مورد تاکید قرار داد و افزود: جلوگیری از خام فروشی و تلاش برای فراوری این محصول از دیگر مواردی است که باید مد نظر دبیرخانه دائمی این جشنواره قرار گیرد تا ارزش افروده عناب به دست کشاورزان واقعی برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار