همایش ملی سوادآموزی در تبریز برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد: اعطای جایزه بین المللی سوادآموزی به ایران

تبریز(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در همایش ملی سوادآموزی از اعطای جایزه بین المللی سوادآموزی با عنوان «سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها» توسط آیسسکو به ایران را خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد: اعطای جایزه بین المللی سوادآموزی به ایران

همایش ملی سوادآموزی با عنوان" سوادآموزی و توسعه مهارت ها" به مناسبت پنجاه و دومین سالروز جهانی سوادآموزی با حضور مسئولان کشوری و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور امروز شنبه 17 شهریور ماه در تبریز برگزار شد.

جعفر پاشایی در همایش ملی سوادآموزی در باشگاه فرهنگیان تبریز با بیان اینکه امروز در جهان دانش، سواد و دانایی یک منبع قدرت و سرمایه است و موثرترین و پربردترین موضوع بشمار می آید، افزود: دانش و سواد شاخص اصلی توسعه و پیشرفت بشمار می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جهت گیری دولت تدبیر و امید را توجه به سوادآموزی و انسداد مبادی بی سوادی و توسعه و ارتقا نرخ بی سوادی عنوان کرده و گفت: ارتقاء نرخ باسوادی در حوزه های مختلف و گسترش آن در کشور مدنظر جدی دولت بوده و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با اشاره به رشد 2.5 درصد سوادآموزی استان در سال 95 نسبت به سال 90، اذعان داشت: استان آذربایجان شرقی همواره از پیشتازان این عرصه است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان از مراسم اعطای جوایز بین‌المللی سوادآموزی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) هم‌زمان با روز بین‌المللی سوادآموزی برگزار می‌شود) خبر داد و اظهار کرد: موضوع این جوایز برای سال ۲۰۱۸، «سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها» اعلام شده بود که به ایران اهدا می شود.

پاشایی اعطاء جایزه آیسسکو به ایران را به خاطر عملکرد عالی در ریشه کنی بی سوادی را افتخاری بسیار بزرگ برای تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد:یکی از ابزارهای کارآمد و اثربخش شورای پشتیبانی سوادآموزی است که برای ارتقاء کیفیت و در افزایش کارایی گام بر می دارد.

وی رهبری را لازمه اصلی در عرصه سوادآموزی عنوان کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی این کار ملی را توسعه می دهد.

پاشایی برنامه های انعطاف پذیر و خلاق را با خصوصیت صبر و فرصت شناسی و انتقاد پذیر را گشاینده گره های پیدا و پنهان حوزه سوادآموزی برشمرد و تصریح کرد: هیچ ابزاری بهتر از تشویق و تقویت افراد در جهت توسعه مهارت خهای خود موثر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان جدیت در کار را خصوصیت اصلی رهبران عرصه سوادآموزی عنوان کرد و گفت: تعهد و اعتقاد از دیگر خصوصیت اصلی رهبران این گروه بشمار می رود.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است به جای جستن در بین عوامل مقصر در پی یافتن عوامل موثر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار