صبحگاه فارغ‌التحصیلان دهه 10 تا 70 دبیرستان ایرانشهر یزد برگزار شد

یزد (پانا) - دومین همایش ملی دانش‌آموختگان دبیرستان ماندگار ایرانشهر ویژه فارغ‌التحصیلان سال‌های 1306 تا 1373 آغاز شد.

کد مطلب: ۸۵۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
صبحگاه  فارغ‌التحصیلان دهه 10 تا 70 دبیرستان  ایرانشهر یزد برگزار شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هدف از اجرای این حرکت نمادین را تداعی یاد و خاطره معلمان فداکار و دلسوز از سوی دانش آموختگان دیروز و سپاس از معلمان به واسطه نقش فعال و تاثیرگذار آنان در پیشرفت کشور بیان کرد.

منصور ارجمندی افزود: برای این گردهمایی حدود 1500 نفر دعوت شده اند.

در این میان، شماری از دانش آموزان دبیرستان ماندگار ایرانشهر یزد، پس از گذشت 90 سال در فضایی گرم و خاطره‌انگیز، دوباره بر سر کلاس درس مدرسه حاضر شدند.

دانش‌آموختگان سال‌های 1306 تا 1373 دبیرستان ماندگار ایرانشهر، به دور هم جمع شدند تا ضمن تجدید خاطره‌ها و دیدارها، ساعاتی را به دور از هیاهوی جامعه، در کنار هم باشند و روزهای شیرین مدرسه را زنده کنند.

در این مراسم، ابتدا زنگ ناقوس قدیمی مدرسه به دست عباس سبزواری، خدمتگزار آن زمان مدرسه به صدا درآمد و در ادامه جمعیت دانش‌آموخته امروز و دانش‌آموز دیروز، سر صبحگاه حاضر شدند، سپس وارد کلاس‌ها شدند و پشت نیمکت‌ها نشستند و خاطرات دوران تحصیل خود را مرور کردند.

تعدادی از این افراد که اکنون در استان‌های مختلف و خارج از کشور ساکن هستند با طی کردن مسافت طولانی برای دیدار با همکلاسی‌های خود به این مراسم آمدند.

برخی از دانش آموزان با ویلچر و عصا در این مراسم حاضر شده بودند ولی با وجود آنکه سالخورده بودند از آمدن دوباره سر کلاس بسیار خرسند بودند.

این دانش آموزان دیروز، در ابتدای ورود به مدرسه مورد استقبال مدیرکل و مسوولان آموزش و پرورش استان قرار گرفتند.

در این گرهمایی همچنین از کتاب "دبیرستان ایرانشهر یزد از دیروز تا امروز" رونمایی شد که در آن، خاطرات دانش‌آموزان و معلمان گذشته به رشته تحریر در امده است.

این دومین گردهمایی دانش آموختگان دبیرستان ماندگار ایرانشهر یزد است که نخستین گردهمایی آن در سال 82 برگزار شد.

دبیرستان ماندگار ایرانشهر، نخستین دبیرستانی است که در سال تحصیلی 1306-1307 در استان یزد تاسیس شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار