امام جمعه موقت یزد: ما از هر سه قوا مطالبه جدی داریم

یزد (پانا) -امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه ما از هر سه قوا مطالبه جدی داریم گفت : از دولت محترم می‌خواهیم که با برنامه‌ریزی‌های صحیح و عمل صحیح به این برنامه ها مشکلات مردم را برطرف کنند

کد مطلب: ۸۵۱۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت یزد: ما از هر سه قوا مطالبه جدی داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد آیت اللهی در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به درپیش بودن ایام محرم الحرام و سالروز شهادت جانسوز و جانگداز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در روایات داریم که شهادت امام حسین علیه السلام در دل‌های افراد با ایمان آتش و حرارتی ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز ما معنای این روایت را به خوبی می‌فهمیم و مشاهده می‌کنیم که بعد از 1400 سال که از آن واقعه می گذرد، هر زمان عاشورا می رسد انگار نخستین سالی است که آن حضرت به شهادت رسیده اند و مردم گریه می کنند و به سر و سینه می زنند.

امام جمعه موقت یزد نشانه شیعیان را بر اساس روایات این دانست که در زمان شادی اهل بیت(ع) شاد و در زمان غم و اندوه آنها هم اندوهگین باشند و افزود: مردم ما به خوبی در زمان اعیاد قربان و غدیر تا مباهله جشن و شادی برپا کردند و فقرا را اطعام کردند و از این به بعد زمان عزای سید‌الشهدا و محرم است و باید دنبال برپایی مجالس عزای آن حضرت باشیم.

آیت‌اللهی با بیان اینکه یزد به حسینیه ایران شناخته می‌شود خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری و روضه‌خوانی ما باید به بیان اهداف این حرکت عظیم امام حسین(ع) برپا شود و مردم را با وظایفی که در قبال این حرکت بر عهده دارند آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه مردم یزد از الان تمام حسینه‌ها و تکایا را آماده عزاداری آن حضرت می‌کنند خاطرنشان کرد: عزاداری‌ها باید خالص و مخلص و آن طوری باشد که در شان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه مهمترین مسئله کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است گفت: متاسفانه بر اثر بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی بعضی از مسئولین و با کمال تاسف بر اثر خیانت برخی دیگر از مسئولان مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است.

آیت اللهی گفت: مردم بر اثر رکود، گرانی، بیکاری در فشار هستند و واقعا زندگی به آنها سخت می‌گذرد و واقعا از تبعیض‌ها و فسادهای مالی، بی‌‌عدالتی‌ها و مشکلات موجود ناراحت هستند.

وی بیان کرد: بیش از 10 سال است که امام خامنه ای(مدظله العالی) بر روی مسائل معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی تاکید کردند ولی بعضی ها به وظایف شرعی و قانونی خودشان که متابعت کردن از ولی فقیه است عمل نکردند و این مشکلات را برای مردم به وجود آوردند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: ما از هر سه قوا مطالبه جدی داریم، اولا از دولت محترم می‌خواهیم که با برنامه‌ریزی‌های صحیح و عمل صحیح به این برنامه ها مشکلات مردم را برطرف کنند و به فکر مردم باشند و به درد دل آنها برسند، گرچه برخی از افراد خودشان علنا اعلام می‌کنند که ده‌ها هزار میلیارد ثروت دارند و این جور افراد نمی‌توانند به درد دل مردم فقیر جامعه برسند.

آیت اللهی خاطرنشان کرد: بعد از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان درخواست داریم اگر خلا‌های قانونی در این راه وجود دارد این خلا ها را پر کنند و قانون‌هایی تصویب کنند تا مشکلات مردم حل شود و به جای اینکه برخی افراد تنها به فکر حزب و جناح خود باشند برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی از قوه قضائیه خواست که اولا مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه پیدا کند و تنها به چند هفته خلاصه نشود و از آن مهمتر به دنبال دانه‌درشت‌ها باشند و اگر واقعا برخی از مسئولان و فرزندان و وابستگان آنها خیانت و فساد داشته‌اند باید با سرعت با آنها برخورد شود و به جزای اعمالشان برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار