حکیم زاده: نباید هر کسی که مشکل استخدامی دارد را به عنوان معلم دوره ابتدایی جذب کنیم

تهران(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد که اگر می خواهیم آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین در مسیر درست قرار گیرد، نباید هر کسی را که مشکل استخدامی دارد را به عنوان معلم دوره ابتدایی جذب کنیم.

کد مطلب: ۸۵۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده: نباید هر کسی که مشکل استخدامی دارد را به عنوان معلم دوره ابتدایی جذب کنیم

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش در استانداری گلستان و در جمع اعضای کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت: استان گلستان یک برش از سایر مناطقی است که به دلیل بی توجهی به مبنای درست برای برآورد نیروی انسانی مورد نیاز، دچار مشکل نیروی انسانی در دوره ابتدایی شده و ما در این استان شاهد سیر صعودی تراکم داتش آموزان در کلاس هستیم.

او ادامه داد: شورای عالی سه سطح کلانشهرها،شهرهای کوچک و مناطق محروم و روستایی و عشایری را برای محاسبه میانگین تعداد دانش آموز به تعداد معلم مشخص کرده است. چون این مبنای درست مورد استفاده قرار نمی گیرد، هزینه های زیادی را متحمل می شویم. نشانگرهای مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تاکید می کند که ما نباید به دلیل پراکندگی جمعیت در مناطق کشور، ازعددی به اسم میانگین تعداد دانش آموزان نسبت به تعداد معلمان استفاده کنیم.

حکیم زاده گفت:طبق آمار2 میانگین، دومیلیون 998 هزار و 636 دانش آموز دوره ابتدایی ما در کلاس های درس می خوانند که تراکمشان زیر 25نفر است.189 هزار 304 معلم را نیز به این دانش آموزان اختصاص داده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تقاضای ما این است که یک مبنای درست برای محاسبه و برآورد نیروی انسانی در دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد. اگر مبنا غلط باشد میانگین ها گمراه کننده است. استان گلستان جزو مناطق محروم نیست چون ما به میانگین ها توجه می کنیم اما اگر به شهرها و روستاهای اطراف مراجعه کنیم میبینیم که این میانگین ها اشتباه است.

حکیم زاده به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: این سند الزاماتی دارد که مهمترین آن تربیت تمام ساحتی است. یعنی ما همه ابعاد دانش آموزان را تربیت کنیم. اگر این ملاک باشد دیگر چند نفر را به اسم معلم سر کلاس های درس نمی گذاریم.

او ادامه داد: با تلاش همکاران که ما کلاس بدون معلم در اول مهر نخواهیم داشت اما طبق سند تحول که نگاه تخصص محور به دوره ابتدایی دارد، ما معلم بر کلاس درس نمی فرستیم و این افراد مربی هستند.

حکیم زاده گفت: اگر میخواهیم آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین در مسیر درست قرار گیرد، نباید هر کسی را که مشکل استخدامی دارد را به عنوان معلم دوره ابتدایی جذب کنیم و در غیر این صورت نمی توانیم از تربیت تمام ساحتی دانش آموزان صحبت و بحث کیفیت را مطرح کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار