یونیسف:

60 هزار کودک سوری از آموزش محروم می شوند

تهران (پانا) - صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) جمعه اعلام کرد: حدود 60 هزار کودک سوری به دلیل کاهش کمک های مالی از خدمات آموزشی محروم می شوند.

کد مطلب: ۸۵۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
60 هزار کودک سوری از آموزش محروم می شوند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آلمان، «کریستیان اشنایدر» مدیر اجرایی یونیسف در آلمان گفت: شکاف مالی که یونیسف در زمینه ارائه برنامه های آموزشی به کودکان آواره سوری با آن مواجه است حدود 8.6 میلیون دلار است.

وی افزود: کسری مالی باعث کاهش شماری از این برنامه های آموزشی این سازمان برای حدود 60 هزار کودک سوری خواهد شد.

مدیر اجرایی یونیسف اضافه کرد: این نهاد وابسته به سازمان ملل مجبور شده است تا تعدادی از برنامه های آموزشی خود را برای کودکان سوری در اردن را کاهش دهد.

اشنایدر ابراز نگرانی کرد که شمار بیشتری از کودکان سوری در اردن از تحصیل محروم شوند.

با آغاز بحران سوریه در 24 اسفندماه 1389 نزدیک به 12 میلیون نفر از جمعیت این کشور آواره شهرهای مختلف و کشورهای ترکیه، مصر،لبنان،اردن و همچنین کشورهای اروپایی شدند؛ از این میان پنج تا شش میلیون آواره سوری به خارج از این کشور رفتند و تقریبا به همین میزان هم در داخل سوریه آواره شدند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل سال گذشته (1396) اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تا زمان اعلام گزارش،‌ تعداد آوارگان سوری که به کشورهای ترکیه، لبنان، اردن،‌ عراق و مصر پناه برده‌اند از 5 میلیون نفر فراتر رفته است.

حدود سه سال پیش انتشار عکس کودکی سوری کشته شده در سواحل ترکیه سبب شد تا بالاخره جهان نگاهی به فاجعه انسانی بحران پناهندگان سوری بیندازد و درصدد حل مشکلات آنان برآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار