ابراز نگرانی اروپایی‌ها درباره وضع ادلب در آستانه نشست تهران

تهران (پانا) - ۸ کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک با موضوع «اوضاع ادلب» به تکرار ادعاها علیه دمشق پرداخته‌اند.

کد مطلب: ۸۵۱۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ابراز نگرانی اروپایی‌ها درباره وضع ادلب در آستانه نشست تهران

به گزارش فارس، دولت‌های 8 کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک با موضوع «اوضاع ادلب» آنچه به ادعای آن‌ها تشدید اقدامات نظامی توسط دولت سوریه و روسیه در شمال غرب سوریه است، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت‌های اروپایی در این بیانیه مدعی شده‌اند که عملیات دولت سوریه و روسیه در ادلب، «پیامدهای انسانی فاجعه‌باری» برای شهروندان در بر خواهد داشت.

این بیانیه را بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس صادر کرده‌اند. آنها همانند آمریکا ادعای احتمال استفاده از «سلاح شیمیایی» توسط دولت سوریه را مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که روسیه و سوریه از تحرکاتی خبر داده‌اند که به موجب آن دولت آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با راه‌اندازی حمله شیمیایی جعلی در سوریه، دمشق را به انجام آن متهم کنند.

۸ کشور اروپایی با اشاره به نشست روز امروز (جمعه) نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در تهران از این کشورها خواسته‌اند آتش‌بس و توافقات کاهش تنش که پیشبر بر سر آنها موافقت حاصل شده را حفظ کنند.

در این متن این بیانیه آمده است: «با در نظر گرفتن نشست فردا در تهران میان ضامن‌های فرایند آستانه، از ضامن‌های این فرایند به ویژه ایران و روسیه می‌خواهیم توافقات حاصل‌شده برای آتش‌بس و کاهش تنش که پیشتر مورد موافقت قرار گرفته‌اند از جمله محافظت از غیرنظامیان را حفظ کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار