وزیر بهداشت: اورژانس برخی شهرستان‌ها به مراتب بهتر از تهران طراحی و ساخته شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اورژانس برخی شهرستان‌ها به مراتب بهتر از تهران طراحی و ساخته شده است، گفت استفاده از نیروی بومی در استان ها باعث می‌شود تا افرادی در استان مشغول فعالیت شوند که با بیماری‌های بومی و فرهنگ منطقه آشنایی بیشتری دارند.

کد مطلب: ۸۵۱۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: اورژانس برخی شهرستان‌ها به مراتب بهتر از تهران طراحی و ساخته شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان شهید چمران فردوس با بیان اینکه تاکنون 120 اورژانس، نوسازی و تجهیز شده است، گفت: با حضور در برخی از شهرستان‌ها که بعضا بیش از هزار کیلومتر با مرکز کشور فاصله دارند مشاهده می‌کنیم که اورژانس‌هایی به مراتب بهتر از تهران در این شهرستان‌ها طراحی و ساخته شده است و تجهیزات روز دنیا در آنها وجود دارد و پرسنل و پزشکان زحمتکش و متعهدی در آنها خدمات رسانی می‌کنند.
دکتر هاشمی ادامه داد: در دولت یازدهم حدود 25 هزار تخت ایجاد شد و اورژانس‌ها و بخش‌های مختلف و خوبی در آنها ایجاد شد و امیدوارم مسیری که در فردوس علی‌رغم مشکلات به ثمر نشست در تمام کشور نیز تسری یابد.

وزیر بهداشت با ارزیابی حوزه بهداشت و سلامت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در حوزه بهداشت و سلامت در رتبه بندی کشوری جایگاه خوبی دارد و در حوزه دانشگاهی و آموزشی نیز عملکرد مناسبی دارد در حوزه پژوهشی ممتاز است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آزمون ورود به دوره های تخصصی رتبه دوم را در کل کشور دارد. همچنین این دانشگاه توانسته است به اندازه کل دوران خدمات رسانی استان تخت بیمارستانی با تجهیزات عالی و قیمت مناسب تامین کند.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه 30 درصد ظرفیت به افراد بومی اختصاص می‌یابد، گفت: امیدوارم مردم استان خراسان جنوبی در آینده بتوانند در رشته‌های مختلف تخصص و فوق تخصص موفقیت کسب کنند تا دیگر نیاز نباشد نیروی طرحی به این مناطق اعزام شود و به صورت کوتاه مدت در استان‌های دیگر حضور یابند. این امر باعث می‌شود تا افرادی در استان مشغول فعالیت شوند که با بیماری‌های بومی و فرهنگ منطقه آشنایی بیشتری دارند، همچنین در نهایت کیفیت خدمات نیز بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارنامه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عالی است، افزود: اگر این دانشگاه با سرعتی که طی پنج سال گذشته پیش رفته است پیش برود تا چند سال دیگر یکی از مراکز نمونه در کشور خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: تجهیز بیمارستان فردوس به ام آر آی در حال انجام است و امیدواریم تحریم‌ها مانع تامین ام آر آی برای بیمارستان فردوس و قائن نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار