با حضور روحانی، پوتین و اردوغان

تاساعاتی دیگر؛ سومین نشست صلح سوریه در تهران برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سومین نشست صلح سوریه امروز با حضور سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تاساعاتی دیگر؛ سومین نشست صلح سوریه در تهران برگزار می‌شود

سومین نشست از سلسه نشست‌های روند آستانه یا صلح سوریه امروز (جمعه) با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس اظهارات روز گذشته حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در مسائل سیاسی، پس از اجلاس تهران بیانیه‌ای مشترک از سوی سه کشور درباره مسائل جاری در سوریه قرائت خواهد شد. ( اینجا )

در همین راستا و در آستانه‌ برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران با موضوع بحران سوریه، نمایندگان ارشد این سه کشور در روز گذشته (پنج‌شنبه) با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست که در تهران برگزار شد نمایندگاه سه کشور برای تهیه‌ سند اجلاس تهران با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند و پیش نویس این سند را آماده کردند.

در پیش‌نویس این سند برموضوع ادامه مبازره با تروریسم در سوریه ، ضرورت بازگشت آوارگان سوریه و ساماندهی آن‌ها و همچنین موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان این بحران تاکید شده است.

ساعت دقیق برگزاری این نشست تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی مجاری رسمی اعلام نشده ولی پیش‌بینی می‌شود این نشست بعدازظهر امروز در تهران برگزار شود.

برخی گمانه‌زنی‌ها نیز از دیدار ولادیمیر پوتین و رجب‌طیب اردوغان، روسای‌جمهوری روسیه و ایران با مقام معظم رهبری حکایت دارد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان نیز پیش از این نشست تهران را نشستی تاریخی و تاثیرگذار در پایان بحران سوریه خوانده بود. ( اینجا )

جزئیات این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار