جلسه منشور حمایت از کالای ایرانی وزارت آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی برگزار شد

نمایشگاه های متمرکز نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی در آذربایجان شرقی برگزار می شود

تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاههای متمرکز نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی در ۱۰ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان در حمایت از تولیدات داخلی خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه های متمرکز نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی در آذربایجان شرقی برگزار می شود

جلسه منشور حمایت از کالای ایرانی وزارت آموزش و پرورش با شعار " مدرسه فرهنگ ساز،در خدمت کالای ایران ساخت " با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و مسئول بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش استان در اردوگاه الغدیر تبریز تشکیل شد.

طاهر علمی اضهار کرد: در آستانه ماه محرم آغاز سال تحصیلی هستیم زنده نگه داشتن محرم زنده نگه داشتن شهیدان است وظیفه ما در آموزش و پرورش یک رسالت و یک وظیفه دارد که رسالت ما احیای انسان‌هاست و وظیفه ما هدایتگری است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی افزود: انسان ها برنامه سالم زندگی نداشتند و با بعثت پیامبر اکرم و ظهور اسلام برنامه هایی تبیین شد که وظیفه ما است که آن را در مدرسه به دانش آموز یاد دهیم.

وی با بیان اینکه احیای انسان و هدایتگری باید از حالت خصوصی به عمومی تبدیل شود، یادآوری کرد: مقام معظم رهبری با دید روشن و وسیعی که دارند تمامی مشکلات جامعه را به خوبی مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند و در آغاز هر سال جدید با نامگذاری استراتژیک خط مشی اصلی را مشخص می کنند.

علمی ادامه داد: امسال نیز در پشتوانه اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی سال ۹۷ را حمایت از کالای ایرانی نام بردند که در این میان نقش معلمان بیشتر از بقیه اقشار است چرا که با بزرگترین مخاطب جامعه یعنی مردم رو به رو هستند.

معاون مدیر کل، آموزش و پرورش را رسانه بزرگ کشور عنوان کرده و گفت: برابر آمار با ۱۴ میلیون جمعیت دانش آموزی به سبب ارتباط با خانواده ها می توانیم یک سوم جمعیت کشور را پوشش دهیم و به جامعه ابلاغ کنیم که به برکت نیروهای داخلی بوده توانستیم انقلاب را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که فرهنگ زمانی در جامعه پیاده می شود که کالای ایرانی دانش آموز را غنی کند، افزود: در راستای ترویج کالا های ایرانی از پتانسیل آموزش و پرورش با شعار " مدرسه فرهنگ ساز،در خدمت کالای ایران ساخت " استفاده خواهیم کرد.

علمی در خصوص اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد که جلوگیری از خروج ارز باید انجام گیرد چرا که طبق نظرسنجی از مردم انجام شده فقط ۲۶ درصد مردم به کالای ایرانی علاقه دارند و روند چرخه اقتصادی جلوگیری از بیکاری و بسته شدن کارخانه ها، به نیروی کار توجه کردن، جلوگیری از واردات کالاهای خارجی است.

وی در پایان از برپایی ن مایشگاههای متمرکز نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی در 10 ناحیه و منطقه استان با شعار حمایت از کالای ایرانی با مسئولیت سازمان دانش آموزی استان خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه در راستای توجه به کالای ایرانی با مشارکت آموزش و پرورش، دستگاه های تولید کننده داخلی، معاونت فرهنگی و پرورشی و معاونت پشتیبانی و بسیج فرهنگیان برپا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار