استاندار گلستان

سلامت اداری مانع بروز فساد و رانت می‌شود

گرگان (پانا) - با چکش و بگیر و ببند سیستم اداری درست نمی‌شود، اگر خودمات سلامت اداری داشته باشیم مطمئن باشید که فساد و رانت به وجود نمی‌آید.

کد مطلب: ۸۵۱۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامت اداری مانع بروز فساد و رانت می‌شود

سیدمناف هاشمی در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان اظهار کرد: دستگاه‌های اداری هستند که واقعا در سلامت کامل قرار دارند اما برخی دستگاه‌ها نیز سلامت اداری ندارند که باید در این زمینه وقت بیشتری گذاشته شود.

وی بالاترین نشان خدمت را تلاش برای خدمت صادقانه به مردم عنوان و تصریح کرد: باید به مدال آفرینان در عرصه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی افتخار کنیم اما یادمان نرود که مدال آفرینان واقعی شهدا هستند که برای حفظ انقلاب اسلامی از همه چیزشان گذشتند.

استاندار گلستان افزود: ارزیابی سیستم اداری نشان می‌دهد که دخل و تصرفی صورت نگرفته و خروجی ارزیابی بر اساس مسیر کارشناسی بوده است، البته ارزیابی واقعی آن است که در قبال مسوولیتی که قبول کردیم و حتی وجدان خودمان راضی باشیم.

هاشمی ادامه داد: باید ببینیم که چقدر برای جامعه مفید بودیم، چقدر تحول ایجاد کردیم و در حوزه شاخص‌هایی که مطرح شده خودمان را قضاوت کنیم، در شفافیت مالی و حقوق شهروندی چه میزان رعایت موارد را داشتیم هیچ کسی غیر از خودمان نمی‌تواند به عملکردمان نمره بدهد، دستورالعمل‌ها برای این است که بر اساس یک چارچوب عمل کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که طبق قانون باید در نظام ارزیابی مورد سنجش قرار بگیرند باید حتما در این زمینه مشارکت کرده و گزارشات را به موقع به دبیرخانه اعلام کنند تا دیگران نیز آنها را مورد قضاوت قرار دهند، دستگاه‌هایی که در این زمینه استنکاف کنند جزو دستگاه‌های ضعیف محسوب می‌شوند و با آنها برخورد خواهیم کرد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه امروز شرایط خطیری در کشور و استان وجود دارد، ابراز کرد: استان گلستان به دلایل مختلفی در زمینه توسعه از استان‌های مختلف دچار عقب ماندگی است، ما به دنبال تخریب و یا تعریف از کسی نیستیم اما شرایط امروز طوری است که باید تلاش بیشتری صورت بگیرد و جهش و تغییرات اثرگذار ایجاد کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه رشد پنج الی 10 درصدی نیاز استان نیست، گفت: نیاز است در برخی بخش‌ها 70 الی 80 درصد تغییرات ایجاد شود تا شاهد پیشرفت در استان باشیم.

وی گفت: کارمند دولت بودن افتخار است اما مهمتر از آن منشأ خیر بودن است شاخص‌های مهمی که امروز به آن نیاز داریم در زمینه اشتغال، سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولیدکنندگان است زمان صدور مجوز اصولی را باید کاهش دهیم، ترک تشریفات را کم کنیم، سلامت اداری جزو شاخص‌های مهم است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه شفافیت و سلامت اداری از رانت و فساد جلوگیری می‎کند، ابراز کرد: سامانه‌های مختلف برای این راه‌اندازی شده برای اینکه میزان شفافیت را نشان دهد باید از نگاه استانی شاخص‎ها را رعایت کنیم با حرف زدن نمی‌توان جایگاه برای خودمان تعریف کنیم این سامانه‌ها نشان می‌دهد جایگاه استان کجاست.

هاشمی افزود: اگر در آمار و ارقام توانستیم عملکرد قابل قبول داشته باشیم در اینکه چه میزان اعتبارات را جذب کردیم که خروجی آن در ایجاد اشتغال معلوم می‌شود آن وقت می‌توانیم به سمت و سوی مثبت حرکت کنیم در غیر این صورت حق ما نیست که روی این صندلی بنشینیم و حق کارمندی نداریم.

وی با اشاره به اینکه کارمند دولت کسی است که همه را به یک چشم ببیند، اظهار کرد: باید افتخار کنیم که یک هم استانی یا غیر هم استانی مجوز بگیرد و ایجاد شغل کند این فرهنگ باعث توسعه می‌شود و هنوز در این زمینه نیاز به تلاش داریم.

استاندار گلستان در خصوص وضعیت پتروشیمی استان بیان کرد: اگر پتروشیمی استان گلستان 12 سال پیش پیگیری می‌شد حتما به نتیجه می‌رسید اگر عرضه و توان این کار را ندارین باید به مردم بگویید که بیایند سهام‌شان را دریافت کنند مردم می‌توانستند با این پول 12 سال پیش یک سرمایه ایجاد کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه اکنون در زمینه پتروشیمی به نتایجی رسیدیم، گفت: ما در این زمینه مطالعه کردیم، وقت گذاشتیم و باید با مردم با صداقت رفتار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار