اختتامیه جشنواره ملی "آوسنه"سبزوار

قصه گویی در شکل گیری هویت دانش آموزان بر مبنای فرهنگ ایرانی اسلامی موثر است

مشهد (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین اختتامیه جشنواره ملی "آوسنه"سبزوار گفت:قصه گویی در شکل گیری هویت دانش آموزان بر مبنای فرهنگ ایرانی اسلامی موثر است.

کد مطلب: ۸۵۱۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
قصه گویی در شکل گیری هویت دانش آموزان بر مبنای فرهنگ ایرانی اسلامی موثر است

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در آیین اختتامیه جشنواره ملی "آوسنه"سبزوار این جشنواره را گسترش دهنده فرهنگ سرزمین بیهق دانست و عنوان کرد: در آیات کلام الله وحی خداوند خطاب به انسان میفرماید بهترین قصه ها را به بهترین شکل ممکن را برای تو نقل خواهم کرد.

وی افزود:در فرهنگ ایران و ادبیات غنی فارسی قصه و قصه گویی چه به نثر و چه به نظم از جایگاهی خاصی برخوردار است و هرچند که در اثر نفوذ عوامل گوناگون از جمله رسانه های مختلف صوتی و تصویری جایگاه آن افول و تنزل یافته اما در اذهان ما به عنوان یک روش آموزشی که می تواند کاستی های آموزش رسمی را کاهش دهد باقی است.

خدابنده با بیان اینکه دیده و شنیده شدن به ویژه در کودکان از نیازهای فطری انسان است ادامه داد:قصه گویی فضای پر نشاط و مسرت بخشی را بین گوینده و شنونده ایجاد میکند و این نکته باعث انتقال بهتر و جذاب تر مفاهیم می گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تقویت قدرت شنیدن و بیان و نیز قوه ابتکار و تخیل را از دیگر نکات مثبت قصه گویی دانست و گفت: رشد اعتماد به نفس در کودکان و علاقه مند ساختن آن ها به نوع دوستی و نیز ایجاد صفاتی همچون عفت،پاکدامنی ،شجاعت و شهامت که بسیار بسیار مهم است و از آنجایی که قصه های ایرانی سرشار از این مفاهیم است می تواند در شکل گیری هویت دانش آموزان برمبنای فرهنگ ایرانی-اسلامی موثر واقع گردد.

این مقام مسئول همچنین افزود:پاک سرشتی و پاک دامنی در افسانه ها موج می زند و یگانه پرستی و توحید ،عشق و صمیمیت ، پهلوان منشی و تواضع و زندگی آرام همراه با صبر و شکیبایی از جمله مواردی است که در داستان ها به آن پرداخته شده و لذا می تواند در پرورش این شخصیت ها دانش آموزان موثر باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار