دومین انفجار امشب در کابل میان خبرنگاران رخ داد

تهران (پانا) - بعد از انفجار انتحاری حدود ساعت 18 امروز چهارشنبه که در ورزشگاه معروف به «معلم» واقع در غرب شهر کابل پایتخت افغانستان انجام شد، حدود دو ساعت بعد انفجار دومی در نزدیکی محل تجمع خبرنگارانی که برای پوشش جنایت نخست در محل گرد آمده بودند، رخ داد.

کد مطلب: ۸۵۱۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین انفجار امشب در کابل میان خبرنگاران رخ داد

به گزارش ایرنا، تاکنون کشته شدن 20 تن که در میان آنها سه خبرنگار و یک پلیس نیز هستند، همراه با مجروح شدن 70 تن از شهروندان در این حمله انتحاری تایید شده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این جنایت را برعهده نگرفته است ، اما با توجه به رخداد مشابه ای که در 10 اردیبهشت ماه سال جاری در کابل رخ داد و جان 9 تن از فعالان جامعه رسانه ای افغانستان را گرفت، این عملیات مذبوحانه به اقدامات گروه داعش شباهت دارد.

مقامات غیر رسمی شمار کشته های انفجار دوم را در دشت برچی کابل 18 نفر و مجروحان را 68 نفر اعلام کرده اند و از «صمیم فرامز» گزارشگر و «رامز احمدی» فیلمبردار شبکه تلویزیونی طلوع در میان کشته ها نام می برند.

یک شاهد عینی از بیمارستان استقلال که مجروحان این دو انفجار را به آنجا برده اند، می گوید که زخمی ‌های بیشتری را بعد از انفجار دوم در غرب کابل به این بیمارستان آورده اند و افزود که زخمی‌های به خون نیاز دارند و بیمارستان از مردم برای اهدای خون کمک خواسته است.

کشته های انفجار نخست که ازسوی مقامات وزارت بهداشت افغانستان 8 نفر اعلام شده بود در آخرین گزارش به 14 نفر رسیده است.

این انفجارها درحالی اتفاق افتاد که «جیمز متیس» وزیر دفاع امریکا عصر امروز چهارشنبه وارد افغانستان شد و قرار است «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز فردا پنجشنبه از مسیر پاکستان که امروز رفته بود، به کابل بیاید.

دو روز قبل فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در افغانستان در مراسم تودیع جانشین خود گفت که امروز بیش از هر زمان دیگری افغانستان به صلح نزدیک شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار