گسترش فضای مجازی در بین دانش آموزان و عدم آموزش استفاده صحیح از آن موجب آسیب های جدی شده است

زاهدان(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: گسترش فضای مجازی در بین دانش آموزان و عدم آموزش استفاده صحیح از آن موجب شده تا آسیب های فراوانی به دانش‌آموزان تحمیل و دغدغه های بسیاری را برای خانوادها و آموزش و پرورش ایجاد کند.

کد مطلب: ۸۵۱۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
گسترش فضای مجازی در بین دانش آموزان و عدم آموزش استفاده صحیح از آن موجب آسیب های جدی شده است

محمد کیخا ظهر امروز در جلسه گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان در محل سالن جلسات خانه معلم زاهدان اظهار کرد: یکی از چالش هایی که قرن بیست و یکم با آن روبرو است کم تحرکی و چاقی دانش آموزان است و تمام قشر جامعه را هدف قرار داده و به سرعت در حال افزایش است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از بازی‌های بومی محلی به فراموشی سپرده شده و به جای آن به فعالیت های رایانه ای و فضای مجازی روی آورده ایم که باعث کم تحرکی و شیوع انواع بیماری ها غیر واگیر در جامعه شده است.

کیخا تصریح کرد: آمار و تحقیقات کشوری و جهانی نشان دهنده ی آن است که ۲۵ درصد دانش آموزان در سطح کشور دچار چاقی هستند و روز به روز به این جمعیت افزوده می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: خطرپذیری نوجوانان و کاهش سن اعتیاد در بین آنها و گسترش فضای مجازی در بین دانش آموزان و عدم آموزش استفاده صحیح از آن موجب شده تا آسیب های فراوانی به دانش‌آموزان تحمیل شود و دغدغه های بسیاری را برای خانواده‌های آنها و آموزش و پرورش ایجاد کند.

کیخا عنوان داشت: امروزه دانش آموزان فراتر از کلاس درس و معلم آگاهی پیدا می کنند و این به سبب آن است که پایگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی گسترش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در پایان ابراز کرد: بهترین فرصت برای اجرای بسیاری از برنامه هایی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است در ساعت زنگ پرورشی و فعالیت های تربیت بدنی است که سبک زندگی را به دانش آموزان می آموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار