مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد؛

استفاده از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی شهر قزوین

قزوین (پانا) - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور رفع مشکلات ناشی از قطعی برق در تقاطع های سطح شهر استفاده از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۵۱۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی شهر قزوین

به گزارش روابط عمومی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ سعید جهانگیری افزود: با توجه به اینکه قطعی برق موجب از کار افتادن چراغ های راهنمایی می شود این امر مشکلاتی را برای کنترل ترافیک در هنگام خاموشی ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: به منظور رفع این مشکل استفاده از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: به این ترتیب با قطعی برق ، چراغ های راهنمایی سطح شهری فعال بوده و در کنترل ترافیک تقاطع های شهر مشکلی ایجاد نمی شود.

جهانگیری گفت:به صورت آزمایشی استفاده از سلول های خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی خورشیدی در چراغ های راهنمایی در تقاطع امیرکبیر-حکیم کار گذاشته می شود تا در صورت دست یابی به نتایح مثبت سایر چراغ های راهنمایی سطح شهر نیز به سولار خورشیدی مجهز شود.

وی خاطرنشان کرد:انتظار می رود با اجرای این پروژه همزمان با قطعی برق به ویژه در فصل تابستان مشکلی در کنترل ترافیک تقاطع های سطح شهر نداشته باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد:۵۲ چراغ راهنمایی در تقاطع های سطح شهر وجود دارد که در صورت موفقیت پروژه مذکور، تمام این چراغ ها به سولار خورشیدی مجهز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار