رئیس کمیته امداد اعلام کرد

حمایت کمیته امداد از 310 هزار دانش‌آموز نیازمند

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۳۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، گفت این نهاد برای تأمین مایحتاج تحصیلی هر دانش‌آموز حداقل 100 هزار تومان هزینه کرده است که البته این رقم در برخی استان‌ها با کمک خیران تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۸۵۱۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حمایت کمیته امداد از 310 هزار دانش‌آموز نیازمند

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در سفر به استان مرکزی با هدف تأمین مسکن برخی از مددجویان با استانداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

وی در این دیدار اعلام کرد: طبق این تفاهم‌نامه با همکاری استانداری استان مرکزی ظرف دو سال آینده، هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد این استان ساخته خواهد شد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: امسال علاوه بر اختصاص ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان کمیته امداد، ده هزار واحد مسکونی نیز با همکاری سپاه برای مددجویان روستایی ساخته می‌شود.

فتاح با اشاره به توافق انجام‌شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،گفت: همه افراد پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد ظرف دو ماه آینده پذیرش می‌شوند.

وی با اعلام اینکه طی دو سال و نیم گذشته ۲۴۰ هزار خانوار پس از خودکفایی اقتصادی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند، افزود: با توجه به وضع اقتصاد کشور و افزایش مراجعات به کمیته امداد، در دو ماهه گذشته ۸۰ هزار خانوار نیازمند به جمعیت تحت حمایت این نهاد افزوده شدند و در شهریورماه نیز ۵۰ هزار خانوار دیگر نیز به این رقم افزوده می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری، گفت: منابع مورد نیاز برای پرداخت مستمری خانوارهای تحت حمایت تا پایان سال توسط دولت تأمین‌شده است.

فتاح با اشاره به اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد نسبت سال گذشته دو برابر شده است، افزود: سال ۹۶ از منابع بانکی حدود دو هزار و صد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اختصاص یافت اما امسال این اعتبار به چهار هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی متذکر شد: سال گذشته برای اجرای ۱۳۵ هزار طرح اشتغال، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌ شده که امسال با توجه به افزایش اعتبارات، این رقم به ۲۰۰ هزار فقره خواهد رسید.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۳۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند، گفت: این نهاد برای تأمین مایحتاج تحصیلی هر دانش‌آموز حداقل 100 هزار تومان هزینه کرده است که البته این رقم در برخی استان‌ها با کمک خیران تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار