شناسایی سه هزار و 430 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیشگیری‌­های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه­ قضاییه با اشاره به وجود سه هزارو 430 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی کشور گفت سامانه اعلام نقاط حادثه‌خیز به منظور پیشگیری از سوانح جاده‌ای از خردادماه امسال راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۸۵۱۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی سه هزار و 430 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی کشور

به گزارش معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، علیرضا ساوری افزود: رانندگان می­‌توانند با مراجعه به این سامانه، به‌صورت رایگان اپلیکیشن (همپا) را روی تلفن‌های همراه خود(سیستم عامل اندروید و ios) نصب و نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: براساس این سامانه دارندگان خودرو یا کسانی که این اپلیکیشن را نصب می‌کنند، 800 مترمانده به نقاط حادثه­‌خیز هشدار لازم را به صورت صوتی دریافت می‌کنند. همچنین بر اساس این سامانه دوربین­‌های کنترل سرعت در نقاط حادثه‌­خیز به‌روزرسانی شده­ و نسبت به ثبت به موقع تخلفات و ارسال پیامک برای رانندگان متخلف اقدام می‌­شود.

ساوری گفت: امیدواریم رانندگان با این اطلاع‌رسانی و آگاه­‌سازی برای رعایت بیشتر اصول و قواعد رانندگی به ویژه در نقاط حادثه خیز، از دقت و عملکرد مطلوب‌تری برخوردار شده است تا شاهد تصادفات جاده‌­ای کمتری باشیم.

وی درباره تعداد نقاط حادثه‌­خیز جاده­‌های کشور اعلام­ کرد: در ­5 سال گذشته ابتدا 4 هزار و 160 نقطه حادثه‌خیز داشتیم لیکن اقدامات و فعالیت‌­های صورت‌گرفته از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اکنون این نقاط به 3 هزار و 430 نقطه حادثه‌خیز در کشور تقلیل یافته است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه ­قضاییه افزود: از این تعداد، 15805 نقطه به عنوان نقاط اولویتی تعیین شده است و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز بر روی رفع موانع و نارسایی‌های مرتبط با این نقاط متمرکز شده است.

ساوری ادامه داد: تلاش می‌کنیم سه دسته اقدام را در نقاط حادثه‌خیز اولویت‌دار در 31 استان کشور پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار