رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:

صلح و سازش در 90درصد پرونده های شورای حل اختلاف شهرستان ریگان

کرمان (پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : طی پنج ماه ابتدای سال جاری بالغ بر 1886 پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان ریگان شده که ۹۰درصد پرونده ها منتهی به صلح و سازش شده است و این آمار در سطح کشور کم نظیر است .

کد مطلب: ۸۵۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
صلح و سازش  در 90درصد پرونده های شورای حل اختلاف شهرستان ریگان

موحد در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان ریگان که با حضور معاون قوه قضاییه برگزار شد گفت : کلنگ این ساختمان در سال 95 با حضور حجت الاسلام والمسلمین ،امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه زده شد و درمدت زمان کم تر از 2 سال با اعتبار 7 میلیارد ریال افتتاح گردید.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع و زیربنا800 متر مربع در مدت 20 ماه ساخته شده است ، افزود : هدف از افتتاح این ساختمان ارتقاءخدمات قضایی با کیفیت به شهروندان است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان خاطر نشان کرد : ساختمان قدیم دادگستری شهرستان ریگان به شورای حل اختلاف اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاظر 11 شورای حل اختلاف در شهرستان ریگان در حال ارائه خدمت هستند،گفت : از این تعداد 6 شورا شهری و 5 شورا روستایی می باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت : از بدو تاسیس شورای حل اختلاف در شهرستان ریگان بالغ بر 36 هزار پرونده به آن ارجاع شده است و در حال حاظر تعداد 82 پرونده موجودی پرونده های شورای حل اختلاف این شهرستان است.

سلطانی رئیس دادگستری شهرستان ریگان نیز در این مراسم به اقدامات انجام شده در سال 96 اشاره کرد گفت: رسیدگی به 10 هزار پرونده و ارتقاء تعداد قضات از 2 نفر به 5 نفر از مهم ترین اقدامات انجام شده در سال 96 بوده است.

وی افزود :امیدواریم با حضور معاون قوه قضاییه و رییس شوراهای حل اختلاف کشور مشکل استخدامی و رفاهی کارکنان شوراهای حل اختلاف استا که به صورت افتخاری خدمت می کنند حل شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار