مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان

اولین جلسه کمیته هماهنگی و برنامه ریزی طرح ایران مهارت متوسطه اول برگزار شد

گرگان (پانا) - با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای اولین جلسه کمیته هماهنگی و برنامه ریزی طرح ایران مهارت متوسطه اول برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۱۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه کمیته هماهنگی و برنامه ریزی طرح ایران مهارت متوسطه اول برگزار شد

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان اظهار داشت: نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است که امیدواریم این طرح بتواند در زمینه کشف، شناخت و رشد توانایی های دانش آموزان استان مفید باشد و در قالب این طرح، نیروهای متخصص و با انگیزه برای جامعه تربیت شوند. و افزود: امیدواریم به همت دو دستگاه در سال تحصیلی 98-97 به شکل مطلوب اجرای آن در استان صورت پذیرد.

سید علیرضا حسینی طلب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان نیز در خصوص مسائل و چالش های طرح در سال گذشته مطالبی عنوان نمود و دستورالعمل اجرایی ایران مهارت در سال تحصیلی 98-97 را بدون ابهام و راهگشا توصیف کرد. حسینی طلب همچنین آمادگی سازمان تحت مدیریتش را برای اجرای هرچه مطلوب تر طرح اعلام کرد.

حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اساس طرح مذکور را گامی در جهت توازن رشته ای و انتخاب شغل آینده دانش آموزان دانست.

وی افزود: خانواده ها باید نسبت به گرایش تحصیلی فرزندان خود به سمت مهارت آموزی موثر باشند و با اجرای طرح ایران مهارت شاهد مهارت آموزی دانش آموزان جهت ورود به بخش خصوصی و بازار در آینده باشیم از این رو نگرش ما این است که با اجرای این طرح در شکل دهی به سلیقه ها و توانایی های دانش آموزان گام موثر و عملی برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت با همکاری اداره فنی و حرفه ای اجرا می شود، یکی از ویژگیهای این طرح را آشنایی دانش آموزان برای انتخاب رشته در دوره دوم متوسطه دانست.

در ادامه خان احمدی رئیس اداره متوسطه اول ضمن گزارشی از روند اجرای ایران مهارت در سال تحصیلی 97-96 به تشریح دستورالعمل اجرایی این طرح پرداخت و در نهایت پس از اظهار نظر حاضران در جلسه موارد زیر مصوب گردید.

1- شهرستان گرگان بعنوان منطقه ی نیمه برخوردار و سایر شهرستان ها بعنوان مناطق کمتر برخوردار تعیین شدند.

2- 100 درصد مدارس غیر دولتی وهیئت امنایی استان تحت پوشش طرح خواهند بود و در مجموع حداقل 20درصد مدارس، تحت پوشش اجرای طرح بوده و پوشش اجرای طرح بیش از 20درصد محدود به عددی خاص نمی باشد.

3-اداره کل فنی و حرفه ای استان مراکز علمی آزاد، مجاز و دارای صلاحیت را در اسرع وقت به اداره کل آموزش و پرورش جهت ارسال به مدارس معرفی نماید.

4- اداره کل فنی و حرفه ای ضوابط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای مربیان را به آموزش و پرورش ارسال نماید تا زمینه اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای هنر آموزان و دبیران فراهم گردد.

5- نیاز سنجی بصورت دقیق توسط مدیران مدارس صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار