مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی: امسال خانواری در نوبت تحت حمایت قرار گرفتن کمیته امداد وجود ندارد

۱۲۷۶۵ دانش آموز نیازمند چشم انتظار کمک خیران آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۱۲ هزار و ۷۶۵ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان در آستانه برگزاری جشن عاطفه ها چشم انتظار کمک مردم نیکوکار هستند.

کد مطلب: ۸۵۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کمیته امداد  آذربایجان شرقی: امسال خانواری در نوبت تحت حمایت قرار گرفتن  کمیته امداد وجود ندارد

محمد کلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشن عاطفه ها به صورت متمرکز روز ۱۵ شهریور ماه در پایگاه های کمیته امداد، ۱۶ شهریورماه در مصلی‌های نماز جمعه و ۱۱ مهر ماه در سطح مدارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم جشن عاطفه ها امسال با شعار" لبخند مهر بسته به مهر شما " برگزار می شود، عنوان کرد: به منظور جمع آوری کمک های دانش آموزان به همنوعان نیازمند خود ۲۸۰ هزار پاکت جشن عاطفه ها در سطح مدارس استان آذربایجان شرقی توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی ادامه داد: کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها در اسرع وقت و پیش از آغاز مدارس، بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع خواهد شد.

کلامی با اعلام اینکه اکنون ۱۲ هزار و ۷۶۵ دانش آموز تحت حمایت این نهاد، چشم انتظار کمک مردم نیکوکار هستند، گفت: در آستانه برگزاری جشن عاطفه ها خیران استان تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به این دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد استان و مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش آموزان نیازمند با همکاری این دو نهاد در مدارس شناسایی می شوند و تمامی کمک های جمع آوری شده در مدارس بین آن ها توزیع می شود.

وی با تاکید به اینکه رویکرد این نهاد در جمع آوری کمک های مردمی به جشن عاطفه ها استفاده از روش نوین در جمع آوری کمک ها است، افزود: مردم نیکوکار می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و آسان همچون تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، نرم‌افزارهای موبایلی "سکه" و "سنا" یا از طریق واردکردن کد #۰۴۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، نسبت به پرداخت کمک های خود به دانش آموزان نیازمند اقدام کنند.

احداث ۹۰۰ واحد مسکونی مددجویی تا پایان سال

کلامی با اعلام اینکه ۴۶ درصد از منابع درآمدی این نهاد کمک های مردمی و خیران است، بیان کرد: افزایش کمک ها و مشارکت خیران در برنامه های مناسبتی کمیته امداد نشان دهنده اعتماد مردم به این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان اعلام کرد: در پنج ماهه سال جاری مردم نیکوکار استان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند.

وی با اعلام اینکه ۸۰۰ مددجو در سال گذشته به عتبات عالیات اعزام شدند، افزود: تا پایان امسال هفت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

کلامی با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ خانوار در سال گذشته از طریق دریافت وام اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای خودکفا شدند، افزود: اکنون ۲۱ هزار مددجوی زیر ۵۰ سال در شرایط اشتغال قرار دارند و باید با مهارت آموزی و دریافت تسهیلات اشتغال به درآمد پایدار برسند.

وی با یادآوری اینکه ۲۰ درصد مشاغل در استان توسط این نهاد ایجاد شده است، افزود: هشت هزار فرصت شغلی و هزار و ۸۰۰ کاریابی در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه ۱۷۵ نوع شغل در این نهاد به مددجویان آموزش داده می شود، افزود: کشت زعفران، کشت پسته، پرورش شتر و ساخت پنل های خورشیدی اکنون به مددجویان آموزش داده می شود.

کلامی با تاکید به اینکه تا سال آینده مددجوی تحت حمایت فاقد مسکن در استان نخواهیم داشت، گفت: تا پایان امسال ۹۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خرید و یا ساخته خواهد شد که از این تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل خانوار های نیازمند شده است.

شهر بدون متکدی یا شهر بدون فقیر

وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد زن هستند، بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان زن اداره بانوان در منطقه یک تبریز ایجاد خواهد شد.

کلامی با اعلام اینکه ۷۱ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۱۲۷ هزار نفر از این نهاد مستمری دریافت می کنند، گفت: امسال خانواری در استان در نوبت دریافت خدمات و تحت حمایت قرار گرفتن وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از مددجویان به دلیل طلاق تحت حمایت این نهاد قرار دارند، عنوان کرد: همه مددجویان پرونده مددجویی دارند و نقاط ضعف، قوت و آسیب ها در این پرونده ها شناسایی شده است.

وی با تاکید به اینکه ارتقای شاخص های فرهنگی و آموزشی، تنها راه برون رفت از فقر است، افزود: حمایت محض و پرداخت پول مشکلی را حل نکرده و از به وجود آمدن فقر جلوگیری نمی کند.

کلامی با اشاره به لزوم جمع آوری متکدیان از سطح شهرها، بیان کرد: شهر بدون متکدی ایجاد کردن کار راحتی است اما باید سعی کنیم شهر بدون فقیر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار