رئیس کمیته امداد: 310 هزار دانش آموز در کشور کمک هزینه نوشت افزار می گیرند

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور گفت: 310 هزار دانش آموز زیر پوشش این نهاد حمایتی در آستانه سال تحصیلی جدید از محل جشن عاطفه ها یک میلیون ریال برای خرید نوشت افزار دریافت می کنند.

کد مطلب: ۸۵۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته امداد: 310 هزار دانش آموز در کشور کمک هزینه نوشت افزار می گیرند

به گزارش ایرنا، «پرویز فتاح» شامگاه سه شنبه در نشست با مسئولان شهرستان ساوه ، افزود: جشن عاطفه ها امسال در 2 مرحله تدارک شده که گام نخست در نیمه شهریورماه و گام دوم دهم مهر ماه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تلاش بر این است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کمک های جمع آوری شده مردمی به دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور برسد.
فتاح بیان کرد: در مناطق برخوردار مانند استان مرکزی و شهرستان ساوه تلاش می شود تا کمک های تهیه نوشت افزار با همراهی خیران بیش از رقم یک میلیون ریال باشد.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین ماموریت این نهاد حمایتی اشتغالزایی و خوداتکایی خانواده های تحت پوشش است و در این راستا مصوبات اثربخشی با همراهی مجلس و دولت در دست انجام است.
وی افزود: حجم تسهیلات اعطایی امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان نسبت به مدت مشابه قبل تا 2 برابر افزایش یافته و از 20 هزار میلیارد ریال به 40 هزار میلیارد ریال رسیده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در مورد وثایق دریافتی از مددجویان در قبال تسهیلات اعطایی توضیح داد: تلاش می شود در این زمینه سخت گیری زیادی نشود تا جامعه هدف بتوانند در اشتغال و خودکفایی موفق شوند.
وی ادامه داد: 135 هزار فقره تسهیلات بانکی در سال گذشته توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور به مددجویان پرداخت شد و انتظار می رود امسال نیز200هزار فقره تسهیلات اشتغالزا پرداخت شود تا بخش عمده ای از خانوارهای تحت پوشش به مرز خودکفایی برسند.
فتاح گفت: 240 هزار خانواده در 2 و نیم سال اخیر با خودکفایی از شمول حمایت های این نهاد خارج شدند اما، در 2 ماه اخیر افزون بر 80 هزار خانواده در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند و تا پایان شهریور ماه 50 هزار خانوار نیازمند دیگر زیر چتر حمایتی قرار می گیرند.
وی یادآور شد: طبق توافق با دولت از شهریور ماه جاری سبد کالا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و برخی دهک های جامعه عرضه می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: برنامه ریزی ها به گونه ای است که در 2 ماه آینده متقاضی در صف دریافت تسهیلات ضروری این نهاد حمایتی تا سقف 50 میلیون ریال نخواهد بود و اهدای جهیزیه نیز شتاب می گیرد.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز در این نشست با یادآوری جمعیت چشمگیری که در مناطق حاشیه نشین شهر ساوه زندگی می کنند، ‌گفت: با حمایت مسئولان تا انتهای امسال معابر همه نقاط حاشیه شهر ساوه آسفالت می شود.
«محمد رضا منصوری» افزود: این اقدام به شرط دریافت قیر رایگان و جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی محقق می شود.
وی اظهار داشت: یارانه مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی افزایش یافت که کمک موثری برای خانوارهای کم بضاعت تلقی می شود.
وی گفت: ساوه و زرندیه از شهرستان های با وسعت بالا و موقعیت ویژه هستند و نیاز به ارائه خدمات بیشتر به خصوص برای اقشار آسیب پذیر می باشند.
منصوری گفت: بیشترین افزایش جمعیت استان مرکزی مربوط به شهر ساوه است و با راه اندازی راه آهن احتمال رشد جمعیت تا 2برابر برای این شهرستان وجود دارد به همین دلیل فعالیت های خدماتی و کمک به خانوارهای نیازمند باید به تناسب این رشد صورت بگیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت،‌ اظهار داشتد: تقویت اقدامات در حوزه سرپناه سازی خانوارهای تحت پوشش این نهاد حمایتی ضروری است و در این زمینه همراهی خیران امری اجتناب ناپذیر است.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد و از یادگارهای با ارزش بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
«محمد بهاروند» گفت: این نهاد حمایتی در تمانی زمینه ها از جمله آموزشی، دانشگاهی، بیمه، اشتغال و تامین سرپناه عملکرد قابل قبولی در شهرستان ساوه دارد و در زمان دولت تدبیر و امید نمود اقدامات آن بیشتر بوده است.
وی افزود: ساوه به دلیل صنعتی بودن مهاجرپذیر است و تنها در سال های 90 تا 95 بیش از 50 هزار نفر افزایش جمعیت داشته است که باید به مسایل آن توجه ویژه شود.
فرماندار ساوه گفت: مجموعه خانواده دولت در شهرستان ساوه آمادگی دارد که برای ساخت مسکن مددجویی در مناطق شهری و روستایی زمین مورد نیاز را تامین کند به شرطی که هزینه ساخت با کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد.
بهاروند اظهار داشت:‌ آمادگی برای اعطای تسهیلات اشتغالزای بیشتر در صورت ارائه طرح از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره9 در ساوه وجود دارد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: چهار هزار و 67 خانوار در این شهرستان تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی هستند که معادل چهار و 6 دهم درصد از کل جمعیت این خطه است.
«عباس محمدی» اظهار داشت: 60 درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد ساوه را سرپرستان زن با یکهزار و 965 خانوار تشکیل می دهند.
وی افزود: در قطب های صنعتی ساوه نیز مراکز نیکوکاری ایجاد شده تا کمک های خیران با کیفیت و سرعت بیشتری جمع آوری و راهبری شود.
محمدی گفت: وجود 18 منطقه حاشیه ای با 45 هزار نفر جمعیت از چالش های اجتماعی ساوه است و برای حمایت از این اقشار آسیب پذیر حدود 500 پرونده خانوار تشکیل شده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه گفت: مشارکت در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با ترویج فرهنگ کار در خانواده ها از سیاست های کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه است.
محمدی گفت: 2 هزار و 983 طرح اشتغالزا تاکنون برای خودکفایی خانوارهای تحت پوشش این نهاد حمایتی در ساوه اجرا شده که حاصل آن خودکفایی یکهزار و 218 خانوار بوده است.
به گفته این مسئول،‌ یک میلیارد و 712 میلیون ریال کمک از سوی موسسات خیریه جمع آوری و تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه شده است.
شهرستان ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی و قطب مهم تولید این استان پس از اراک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار