شرکت بیش از 500 هزار اثر در جشنواره نوجوان سالم

شیراز(پانا) - مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن نزدیک به 50 درصد مدارس کشور به آموزش های خود مراقبتی برای دانش آموزان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از 500 هزار اثر در جشنواره نوجوان سالم

نادر منصور کیایی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواه کشوری نوجوان سالم در شیراز با اشاره به برگزاری در دو بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای اظهار داشت: افزایش تعداد آثار شرکت کننده در هفت دوره جشنواره از سه هزار به 500 هزار اثر، نشان دهنده جایگاه آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور است.

وی این جشنواره را به عنوان یک ظرفیت ارزشمندی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: به منظور بهره گیری مطلوب از این ظرفیت و سایر توانمندی های مدارس همچون تشکل های دانش آموزی، در سال تحصیلی جدید و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور، برنامه های مختلفی همچون فعال سازی کانون همیاران پیشگیری در مدراس، با حضور دانش آموزان، والدین و فرهنگیان علاقمند پیش بینی شده است.

به گفته کیایی وزارت آموزش و پرورش با اقداماتی مانند برگزای این جشنواره و سایر فعالیت های گسترده آموزشی، فرهنگی و مراقبتی در سطح کشور، بنا بر نظر شورای اجتماعی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر، یکی از دستگاه های پیشرو در مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

این مقام مسئول از تحت پوشش قرار گرفتن نزدیک به 50 درصد مدارس کشور به آموزش های خود مراقبتی برای دانش آموزان در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا نیز کتاب های متعددی در زمینه راهنمای پیشگیری از اعتیاد در بین مدارس، با هدف استاندارد سازی آموزش های پیشگیری توزیع شده است.

کیایی از برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر برای بیش از 2 میلیون نفر از والدین دانش آموزان و همه فرهنگیان کشور خبر داد.

وی در این راستا تصریح کرد: برگزاری هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، جشنوراه نوجوان سالم، نمایشگاه های سیار پیشگیری در مدراس کشور، راه اندازی خانه های پیشگیری در نزدیک به نیمی از استان های کشور و اجرای حدود 20 پروژه با هدف شناسایی و توانمد سازی دانش آموزان در معرض خطر در مدراس کشور نشان از تلاش های گسترده آموزش و پرورش برای کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نیز با همکاری سه جانبه شورای اجتماعی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش، آموزش های توانمند سازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در بیش از 60 درصد مدارس کشور انجام خواهد شد.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه تلاش ها در زمینه آموزش گروه های هدف، زمانی به ثمر خواهد نشست که مدرسه پرچمدار پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: مدرسه زمانی می تواند در این جهاد بزرگ موفق شود که به کانون سرمایه گذاری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تبدیل شود.

در ادامه این برنامه مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که مدرسه بهترین مکان برای مقابله با آسیب های اجتماعی است بیان داشت: نوجوانی دوران بسیار حساسی از زندگی هر فردی است که برای داشتن جامعه ای سالم و تضمین آینده آن جامعه، نیازمند توجه ویژه به نوجوانان، با وجود خطرات زیادی است که سلامت اجتماعی این قشر از جامعه را تهدید می کند و هم اکنون نیز بیش از 25 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

علی عسکر نجفی افزود: هر چه در مدراس و برای دانش آموزان هزینه شود کم است و باید سعی کنیم آگاهی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان را افزایش دهیم و با این اقدامات قدرت مقالبه با آسیب های اجتماعی را بالا ببریم.

وی ادامه داد: گرایش به رفتارهای پرخطر، ماجراجویی، میل به استقلال طلبی از ویژگی های این دوران از زندگی است و صیانت از نوجوانان در برابر آسیب های مختلف اجتماعی، ضروی است و این رسالت اجتماعی بزرگی است که برعهده همه ما می باشد.

وی فعالیت های فرهنگی و آموزشی را از مهمترین اقداماتی دانست که در این زمینه می توان انجام داد و افزود: از جمله این اقدامات اجرای چنین جشنواره هایی است که با هدف آگاه سازی عمومی در برابر آسیب های اجتماعی و ایجاد نهضت فرهنگی عمومی برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از مهمترین اهداف جشنواره نوجوان سالم را شناسایی قابلیت های مدراس و آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و معرفی آن به مخاطبین خود دانست و تصریح کرد: این جشنواره تلاش دارد تا دستاوردها و ابتکارات پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در مدراس به نمایش گذاشته و الگوهای موفق در این زمینه را شناسایی و معرفی کند.

نجفی در پایان با اشاره به رشد 6 درصدی آثار شرکت کننده و رشد 12 درصدی شرکت کنندگان، گفت: در سال جاری بیش از 46 هزار اثر از بیش از 52 هزار دانش آموز، فرهنگی و والدین دانش آموزان از سراسر استان، در رشته های مختلف هنری، به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم در فارس ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار