مونسان در نشست با فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد:

رشد ۴۵ درصدی گردشگری خارجی در ۵ ماهه نخست سال

فروش ۱۴۰۰ میلیاردی صنایع دستی و صادرات ۲۸۱ میلیون دلاری

تهران (پانا) - رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رشد ۴۵ درصدی گردشگری خارجی در ۵ ماهه نخست سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۴۵ درصدی گردشگری خارجی در ۵ ماهه نخست سال

به گزارش خانه ملت، نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 13 شهریور) با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی ابتدا به حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داشت، گفت: پس از مذاکرات 1200 میلیارد تومان به حوزه گردشگری و 1200 میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی اختصاص یافت که باید به همین میزان مبلغ از سوی بانک ها به این حوزه ها اختصاص یابد، اما مشکلی که در این بخش وجود داشته این است که بانک ها از هنرمندان صنایع دستی و گردشگری تضامینی درخواست می کنند که همین پرداخت تسهیلات را سخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نشستی با برج سازان برگزار شده تا آنها را برای استفاده از تزئینات صنایع دستی ایرانی در دکوراسیون داخلی برج ها تشویق کنند، افزود: همچنین تلاش می شود برای مبله شدن برج ها نیز از صنایع دستی استفاده شود که اگر این مسیر باز شود، استفاده از صنایع دستی نیز در کشور رونق می یابد.

مونسان با بیان اینکه سامانه ای طراحی شده که بر فعالیت تورها نظارت لحظه ای داشته باشد، ادامه داد: اگر یک گردشگر ایرانی به خارج از کشور سفر کند و متناسب با آنچه که ابتدا اظهار شده خدمات ارائه نشود، می تواند به صورت لحظه ای گزارش دهد تا گردشگر اثرات آن را در همان سفر مشاهده کند.

وی اظهار داشت: شهر گردشگر از سال گذشته به منظور استفاده از ظرفیت شهرداری ها ایجاد شده است. به منظور مشارکت حداکثری شهرداری ها این فعالیت صورت می گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه 5 ماهه نخست سال جاری 45 درصد رشد گردشگر خارجی داشته ایم، افزود: حدود 1400 میلیارد تومان صنایع دستی در داخل کشور به فروش رسیده و 281 میلیون دلار نیز صادرات در این بخش صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده درباره سفر اعراب به شهر زیارتی مشهد، ادامه داد: دادستانی به این موضوع ورود کرده و مطالب عنوان شده توسط آن فرد صحت نداشته است، البته هر زمانی که ورود گردشگر اعراب به کشور گسترش یافته است، چنین موضوعاتی و حواشی توسط برخی افراد ایجاد شده است.

مونسان تاکید کرد: با مدیران کل خراسان و مازندران تماس هایی داشته ام و تاکید شده که در حوزه گردشگری چنین مباحثی وجود نداشته و اگر در حوزه های لایه پشت شهرها چنین مباحثی مطرح است باید توسط ارگان های دیگری همانند نیروی انتظامی به این موضوع ورود شود.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های گردشگری وضعیت نسبت به گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: 1900 پروژه در حوزه گردشگری تعریف شده که 43 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این پروژه ها است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: حوزه گردشگری فرابخشی است و اگر سایر بخش ها همانند ناوگان حمل و نقل هوایی، همراهی های لازم را در این بخش نداشته باشند، این حوزه زمین گیر می شود، بنابراین ابزارهای گردشگری در دست سازمان میراث فرهنگی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های دیگر سازمان میراث فرهنگی، بوم گردی بوده که به منابع کمتری نیاز دارد، ادامه داد: 600 واحد بوم گردی در دست اجراست که دائم در حال بهره برداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار