زر افشان: لزوم گفتمان‌سازی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

زاهدان(پانا)_ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه به دنبال اهتمام جدی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است زیرا دو برنامه "تعالی" و "تدبیر" از برنامه های موفق اجرا شده از این سند می باشند.

کد مطلب: ۸۵۱۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
زر افشان: لزوم گفتمان‌سازی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

علی زرافشان اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر دوری این دستگاه آموزشی کشور از سند تحول بنیادین و تفکیک آموزش و پرورش از حوزه تربیت است.

وی ادامه داد: تربیت به معنای رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش‌آموزان می باشد که (مبانی نظری سند تحول بنیادین) در دوره ی آموزش عمومی، موجب شکل گیری هویت دانش آموزان می شود.

زرافشان ابراز کرد: درگیر نمودن دانش آموزان در مقطع ابتدایی با مباحث آزمون و تست زنی باعث فشار بر دانش آموزان و مانع آموزش تربیتی دانش آموزان در این مقطع می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال محیطی شاداب برای دانش آموزان است که با ایجاد فضایی بانشاط و مهارت آموزی به دانش آموزان به دنبال آماده سازی آنها برای زندگی و آینده کاری شان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر جایگزینی تست زنی در دوره ابتدایی با آموزش تفکر و سبک زندگی افزود: بایستی با گفت و گو کردن با جامعه و مردم اهمیت این آموزش‌ها را درون سازی نماییم.

زرافشان ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش برای دوره متوسطه اول در دستور کار خود قرار داده است "برنامه ایران مهارت" می باشد که این برنامه برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده که در صورت ترک تحصیل در این دوره مهارتهای فنی و حرفه ای بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار