مجلس شورای اسلامی از پاسخ های صالحی قانع شد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزل غیرکارشناسی مدیران روحانی در این وزارتخانه را رد کرد و نگاه در این وزارتخانه را استفاده از عناصر فهیم، نواندیش،‌ مستقل و روحانی دانست.

کد مطلب: ۸۵۱۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس شورای اسلامی از پاسخ های صالحی قانع شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در جلسه علنی امروز سه شنبه ١٣ شهریور در پاسخ به سوال نماینده مردم بوشهر درباره علت عزل غیرکارشناسی مدیران روحانی که از مهره های کلیدی وزارتخانه بودند و جایگزینی نیروهای بی تجربه به جای آن ها گفت: جابه جایی مدیران در هر دستگاهی امری طبیعی است اما نگاه ما در این جابه جایی ها این بوده است که افراد باصلاحیت و بدون نگاه قشری و حزبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گرفته شوند.

وی اظهار داشت: ما این نگاه را در وزارتخانه دنبال می کنیم که عناصر فهیم، نواندیش و مستقل روحانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور فعال تر و جدی تری داشته باشند.

وی بیان کرد: در ارتباط با عزیزان روحانی که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند به جای آقای ارباب سلیمانی، حجت الاسلام ارزانی آمدند که ایشان هم روحانی هستند و با سابقه کاری ایشان برخی از نمایندگان آشنایی کامل دارند و در مدت کوتاهی که آمده اند فضای رونق افزایی در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است، البته آقای ارباب سلیمانی نیز به عنوان مشاور وزیر در وزارتخانه حضور دارند.

صالحی بیان کرد: در معاونت قرآن و عترت فردی که جایگزین شده روحانی زاده است و استاد تمام رشته علوم و معارف قرآنی هستند. در حوزه مدیر کل امور مجلس نیز آقای حسینی از روحانیون باتجربه به کار گرفته شده اند، لذا نمی توان گفت از این جهت اختلالی در برنامه های کاری وزارتخانه پیش آمده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به کارکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره گفت: در یک سال گذشته در این وزارتخانه در حوزه فضاها و زیرساخت ها ١٢ فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی تمام شده، ٩٠ کتابخانه، ١٠٠ سالن سینما، ١٤٠٠ کتابخانه نوسازی شده است، البته تعداد زیادی از موزه ها تعمیر و تجهیز شده اند.

صالحی تاکید کرد: در حوزه بیمه هنرمندان از ١٢ هزار بیمه شده به ٣٠ هزار بیمه شده رسیده ایم، ١٨٤ میلیارد تومان فروش سینماها در سال ٩٦ بوده است که این آمار در ٤ ماهه اول سال ٩٧، ١٠٦ میلیارد تومان گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال ٩٦، ٤٥٠٠ فیلم ساخته شده است، گفت: ٥٦٢ جایزه بین المللی و منطقه ای در حوزه سینما به دست آمده است و در حوزه هنرهای تجسمی ٣٠ جشنواره برگزار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه موسیقی علاوه بر هشت هزار اجرای صحنه ای، برگزاری جشنواره های فجر و موسیقی استانی و غیر استانی را داشته ایم.

وی تاکید کرد: ١٤ هزار جشنواره در سال ٩٦ در حوزه موسیقی برگزار شده است و در حوزه هنرهای نمایشی نیز ٦ هزار و ٩٠٠ تئاتر با ١٠١ هزار اجرا با ٥ و نیم میلیون مخاطب اجرا شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه قرآن و عترت جشنواره آیات در ١٧ رشته و نمایشگاه قرآنی در ١٦٠ شهر و مسابقات خط و مفاهیم در بیش از ٤٠٠ شهر برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار