درخشش دانش‌آموزان کرمانشاه در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مرحله کشوری

کرمانشاه (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش‌آموزان کرمانشاهی، رتبه‌های برتر را در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشوری که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، کسب کردند

کد مطلب: ۸۵۱۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان کرمانشاه در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری مرحله کشوری

معاون پرورشی و فرهنگی در گفت‌و‌گو با پانا گفت: 38 دانش‌آموز کرمانشاهی حائز رتبه‌های برتر، در سی و ششمین دوره‌ی مسابقات فرهنگی و هنری کشور شدند.

سید مجتبی موسوی افزود: مسابقات فرهنگی و هنری همه‌ساله با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این مسابقات، دانش‌آموزان با رقابت سالم، فعالیت گروهی و تجربه زندگی در خارج از فضای خانواده نیز آشنا می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه از هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی به عنوان رشته‌های اصلی مسابقات فرهنگی و هنری یاد کرد و اظهار داشت: در مرحله کشوری برای دانش‌آموزان، کارگاه‌های آموزشی، مهارتی توسط اساتید مجرب فعال در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل شد.

این مقام ﻣﺴئول در آموزش و پرورش بیان کرد: دانش‌آموزان کرمانشاهی در رشته‌های مختلفی از جمله داستان‌نویسی، شعر، وبلاگ، نشریه الکترونیکی، فیلم کوتاه، نمایش عروسکی، نمایشنامه‌خوانی، نقالی، نقد ادبی، مقاله پژوهشی، نوازندگی، خوشنویسی، تذهیب، نمد مالی، قالی‌بافی، سرود همگانی و نقاشی همگانی موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی تصریح کرد: فرآیند این جشنواره از اواخر مهرماه سال تحصیلی 97-96 در مدارس استان کرمانشاه با هدف شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در بخش‌های فرهنگی و هنری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت. این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، قطبی و استانی انجام گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهارداشت: پس از ارزیابی آثار، توسط داوران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط استان، آثار منتخب در رشته‌های مختلف به مسابقات سی و ششمین جشنواره فرهنگی - هنری کشوری راه پیدا کردند و مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی - هنری دانش‌آموزان پسر و دختر از 18 تا 29 مردادماه 97 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد که در دو مرحله دانش‌آموزان کرمانشاه به مسابقات کشوری اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار