حمله برندگان اسکار به نژادپرستان اسرائیلی

تهران (پانا) - برنامه «هالیوود کات» که به پشت پرده و حقایق پنهانی فیلم های هالیوودی می پردازد و به تازگی پخش خود را از هیسپان تی وی آغاز کرده در برنامه این هفته خود به اعتراضات مهمی که در فضای هالیوود بر علیه نژادپرستی اتفاق افتاده اشاره دارد.

کد مطلب: ۸۵۱۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حمله برندگان اسکار به نژادپرستان اسرائیلی

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این قسمت از برنامه «هالیوود کات» نمونه هایی از مخالفت های علنی علیه جو نژادپرستانه هالیوود معرفی خواهند شد و به موازات برخی از برجسته ترین اقدامات فعالان ضد نژاد پرستی در اعتراض به این موضوع بررسی خواهد شد.
اقدام جنجال برانگیز مارلون براندو در مراسم اسکار سال 1973 در اعتراض به نژاد پرستی علیه سرخ پوست ها از مواردی است که در این برنامه به آن اشاره می شود. در هالیوود کات خواهیم دید وی که برای بازی در «پدرخوانده» برنده جایزه اسکار شده بود، دختری سرخپوست از تیره آپاچی را روی سن فرستاد و در سخنان کوتاهی، این دختر از رد جایزه اسکار توسط براندو در اعتراض به نژاد پرستی در هالیوود خبر داد. برخی وی را هو کردند و برخی مورد تشویق قرار دادند .
اعتراض معروف «ونسا ردگریو» پس از بردن جایزه بهترین بازیگر اسکار 1978 به خاطر بازی در فیلم جولیا نیز از دیگر موارد معروف اعتراضات نژادپرستی است که در این برنامه مورد اشاره قرار می گیرد. وی در سخنان خود پس از بردن جایزه، صهیونیسم را هم تراز فاشیسم و نازیسم خواند و به گروه به قول وی کوچک ولی پر قدرت لابی اسرائیل به شدت اعتراض کرد. جین فوندا همبازی وی در فیلم جولیا و فرد زینمان کارگردان فیلم علی رغم فشارهای بسیار شدید لابی اسرائیل، حاضر به برائت از سخنان این برنده جایزه اسکار نشدند.
در بخش دیگری در از این برنامه به «مارک رایلنس» برنده جایزه اسکار سال 2016 به خاطر بازی در پل جاسوس ها، از دیگر چهره ها و فعالان مبارزه با نژادپرستی در هالیوود پرداخته شده است. وی رسما هرگونه همکاری، دریافت بودجه، بازیگری و کمپین حمایت از لابی های صهیونیستی را به علت ماهیت نژاد پرستانه اسرائیل تحریم کرده است . وی همچنین از مدافعان سینمای مقاومت فلسطین است.
برنامه «هالیوود کات» محصول واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که به صورت زبان گردانی از شبکه هیسپان تی وی هر هفته چهارشنبه ها ساعت 22:30 به وقت تهران به روی آنتن رفته و تکرار این برنامه پنج شنبه ساعت 6:30 و جمعه ساعت 11:30 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار