احداث مدارس شبانه روزی نیاز ضروری مناطق عشایری است

زاهدان (پانا)_ نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید به ترمیم بودجه آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای داشته باشد و احداث مدارس شبانه روزی در مناطق عشایری و کم برخوردار تنها راه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان است.

کد مطلب: ۸۵۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
احداث مدارس شبانه روزی نیاز ضروری مناطق عشایری است

علیم یارمحمدی اظهار داشت: برای مدارس حاشیه شهر زاهدان باید متناسب با سقف کلاس برنامه‌ریزی شود و نیاز اساسی دانش آموزان مناطق حاشیه شهر احداث مدارس جدید است.

وی ادامه داد: نیاز ضروری حاشیه شهر زاهدان با توجه به رشد جمعیت حاشیه این شهر احداث مدارس فنی حرفه ای برای رشته های مهارت آموزی برای دختران و پسران آن نواحی است.

وی عنوان داشت:باید برنامه‌ریزی برای مناطق کم برخوردار از امکانات تحصیلی به گونه ای باشد که بتوان پوشش تحصیلی و جذب کامل دانش آموزان را داشته باشیم.

یارمحمدی ابراز داشت: برای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان زحمات زیادی کشیده شده است لذا به علت گستردگی استان نیاز به نیروی انسانی مورد نیاز دانش آموزان داریم.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت و مهاجرت مردم و دانش آموزان از روستاها به شهرها باعث شده که ما در مناطق مختلف استان با کمبود امکانات و فضای آموزشی مواجه شویم و باید برای حل این مشکل برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش باید در ردیف بودجه این استان بازنگری ویژه‌ای داشته باشد و در تقویت آن تمام تلاش خود را انجام دهد.

خبرنگار / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار