مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در گفت‌‎وگو با پانا

برگزاری نمایشگاه «ایران فارما» در موقعیت تحریم یک مانور قدرت است

تهران (پانا) - مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو برگزاری نمایشگاه ایران فارما را یک مانور برای نمایش دادن قدرت و رویدادی بزرگ در وضع کنونی با توجه به تحریم‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۱۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه «ایران فارما» در موقعیت  تحریم یک مانور قدرت است

مهناز خانوی در گفت‌وگو با پانا با بیان این مطلب که با توجه به موضع‌گیری امریکا و اعمال تحریم‌ها وارد یک جنگ اقتصادی شده‌ایم گفت: هر حرکتی که ظرفیت اقتصادی و توانایی بازار ما را نشان بدهد؛ می‌تواند یک مانور و نمایش قدرت باشد و از نظر من نمایشگاه ایران فارما و برگزاری همزمان طلای سبز با این رویداد بزرگ، یک مانور خوب است و ما امیدوارم این نمایشگاه التهاب فضای عمومی را کاهش بدهد.

خانوی درباره علت همزمانی برگزاری همایش طلای سبز که به فرآورده‌های گیاهی و دارویی می­‌پردازد با نمایشگاه ایران فارما که تمرکزش بر داروهای شیمیایی است؛ توضیح داد: به هر حال فرآورده‌های گیاهی و طبیعی جزو محصولات دارویی به حساب می‌‌آیند و از آن‌جا که کارکرد درمانی دارند، به نظر ما خارج از صنعت دارویی و حوزه درمانی قرار نمی‌گیرند. اساسا جدا کردن تولیدات طبیعی از بستر دارویی کار درستی نیست. ممکن است نوع فرآیند و هدف تولیدشان متفاوت باشد ولی در سبد دارویی جا پیدا می‌کنند. از طرف دیگر این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که بسیاری از شرکت‌های تولیدی ما همزمان تولیدکننده داروی شیمیایی و گیاهی (طبیعی) هستند و در هر دو زمینه فعالیت می‌کنند. بنابراین در خیلی از موارد این دو محصول قابل تفکیک نیستند.

وی درباره اهمیت نمایشگاه ایران فارما گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما، همایش پراهمیتی است و جایگاه ویژه‌ای دارد که شرکت‌های تولیدی داروهای طبیعی هم بتوانند در این فضا حضور پیدا کنند.

خانوی شعار اصلی این دوره را «فرصت‌ها و تهدیدها در شرایط موجود» اعلام کرد و گفت: باور دارم که شرایط کنونی فضای مناسبی برای تولیدکننده واقعی ایجاد می‌کند و تولیدکننده‌ای که بازار را می‌شناسد، روش و راهکار تغییر را یاد گرفته است، روش کشت و تامین ماده اولیه را می‌داند؛ می‌تواند از این بن بست بیرون بیاید.

هفتمین همایش ملی طلای سبز همزمان با نمایشگاه بین المللی ایران فارما 2018 از دوم تا چهارم مهرماه در مصلی تهران برگزار می‌­شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار