رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:

بیش از 85 میلیون خدمت به مردم در سال گذشته ارایه شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گوید این سازمان در سال گذشته بیش از 85 میلیون خدمت به مردم ارائه داده است.

کد مطلب: ۸۵۱۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 85 میلیون خدمت به مردم در سال گذشته ارایه شد

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی افزود: خروجی نظام اداری کشور به نسبت منابع در اختیار آن بسیار پایین و نامتناسب است و در خیلی از بخش‌ها گرفتار بروکراسی مفرط شده‌ایم که این عامل اصلی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی که در نشست شورای اداری شهرستان سیرجان و در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان سخن می‌گفت با اشاره به وضع حساس کشور ادامه داد: در برهه خطیری از تاریخ کشور قرار داریم که دشمن با تمامی توان به میدان آمده و بعد از ناامیدی از حربه نظامی به برنامه‌ریزی و هجمه‌های اقتصادی و فرهنگی، ایجاد شکاف در صفوف جامعه روی آورده و از همه توطئه‌ها برای ایجاد تردید و ناامیدی در مردم استفاده می‌کند که در این شرایط کارگزاران و مسئولان وظیفه بسیار سخت و سنگینی برعهده دارند.

تویسرکانی گفت: کشور ما از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار عظیمی در بخش‌های مختلف به ویژه در زمینه منابع انسانی برخوردار است و قطعا بالاترین سرمایه موجود در هر کشور منابع انسانی آن است.

وی افزود: بی‌تردید هر کشوری با مدیریت صحیح و بهره‌مندی از منابع انسانی کارآمد می‌تواند حتی در وضع جنگ و ناتوانی اقتصادی، خود را به سطح بالایی از پیشرفت برساند و اگر خدای ناکرده مدیریت کارآمدی وجود نداشته باشد به راحتی سرمایه‌های آن کشور به هدر رفته و با تصمیمات ناصحیح می‌تواند روز به روز سیر نزولی پیدا کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه مدیران باید در هر بخش و سطحی فارغ از جریانات و سیاست بازی‌ها و صرفا با تدبیر مناسب مردم را در هر شرایطی مجموعه مدیریت کشور را امیدوار نگه دارند، اظهار کرد: ما به عنوان کارگزاران نظام باید به نحوی عمل کنیم که مردم احساس کنند جمعی دلسوز در حال فعالیت و تلاش هستند که خدمات بهتر به آنها ارائه بدهند و در هر مسئولیتی کار را مناسب‌تر و موثرتر به انجام برسانند که لازمه چنین مدیریتی شناخت کامل ظرفیت‌ها است.

وی گفت: با دقت نظر و تمرکز می‌توانیم قدم‌های بزرگی برداریم که برای تحقق آن، فعالیت حداکثری جزء به جزء همه بخش‌ها در کشور ضروری است و هرچه ارتباط بین مردم و مسئولان بیشتر باشد، توطئه‌های خارجی به نتیجه نخواهد رسید.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حرکات هوشیارانه و چشم باز برای عبور از موانع ایجاد شده از سوی دشمنان اظهار کرد: یک مدیر در جمهوری اسلامی باید بفهمد که چقدر برای مدیریت او هزینه می‌شود و نزد خود محاسبه کند که آیا نفعی که از جانب او به جامعه می‌رسد با این میزان از هزینه‌ها سازگاری دارد یا نه چرا که آموزه‌های دینی ما نیز همواره بر این موضوع تاکید داشته است.

تویسرکانی ادامه داد: شاید در خیلی از زمینه‌ها کشور ما از برنامه‌های مدون برخوردار باشد لکن اهتمام و جدیت برای اجرای آنها وجود ندارد و گاهی برنامه‌ها بر روی کاغذ باقی می‌ماند و مصوبات آنطور که باید محقق نمی‌شود و در این زمینه باید حتما راهکارهای جدی اندیشیده شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت‌های این سازمان و تاثیر جدی آن در حوزه مسائل اقتصادی گفت: شاید اگر در گذشته می‌خواستید یک دستگاه قدیمی با بروکراسی‌های زائد و پر پیچ و خم را مثال بزنید حتما یکی از آنها سازمان ثبت بود ولی امروز همان سازمان قدیمی با عقبه بسیار قدیمی به سازمانی تبدیل شده که به گواهی کارشناسان داخلی و نهادهای بین‌المللی توانسته بهره‌وری خود را بالا ببرد.

وی افزود: ظرف دوسال گذشته 480 میلیون برگ از اوراق پرونده‌های ثبتی اسکن شده کاغذهای پوسیده‌ای که مستندات مالکیتی مردم بوده در بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته ذخیره و ثبت شده است و این در حالی است که به نظر افراد بسیاری این تحولات غیر قابل انجام تلقی می‌شد ولی این سازمان تنها در سال گذشته بیش از 85 میلیون خدمت به مردم ارائه کرده است.

رئیس سازمان ثبت ادامه داد: در سال گذشته در این سازمان با یک تصمیم که بعد از تمهیدات و زمینه‌سازی‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها انجام شد به یکباره 10 هزار نفر از نیروها که به کار دفتر نویسی در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت مشغول بودند آزاد شده و به امور مهم‌تری پرداختند که مشابه این کار می‌تواند در بسیاری از بخش‌های اداری کشور صورت پذیرد و باید توجه داشت که بسیاری از مفسده‌ها از سرگردانی و مراجعات زیاد ارباب رجوع در ادارات به‌وجود می‌آید که خوشبختانه این مساله تا حد بسیار زیادی در سازمان ثبت مرتفع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار